حضور جهانگیری در مقام وکیل مدافع  3 وزیر استیضاح شونده + جزییات

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسات استیضاح وزرای کار، راه و جهاد کشاورزی در دو شیفت صبح و عصر سه‌شنبه و صبح چهارشنبه خبر داد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در تشریح جزییات بررسی طرح استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به زمانبندی در نظر گرفته شده و اعلام آمادگی وزرا برای حضور در صحن مجلس در جلسه صبح روز سه شنبه 22 اسفند ماه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در جلسه سه‌شنبه بعد از ظهر استیضاح عباس آخوندی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه 23 اسفندماه نیز طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار صحن قرار دارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شواهد حاکی از آن است که آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مقام دفاع از وزرا به صحن خواهد آمد اعلام کرد: بر اساس ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس رییس جمهور هم می تواند از وزرا دفاع کند و حضور آقای روحانی بستگی به نظر خود رییس جمهوری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که هر کدام از وزرایی که طرح استیضاح آنان در هیات رییسه مجلس اعلام وصول شده است چند امضا دارد خاطر نشان کرد: بعد از اینکه از سوی هیات رییسه استیضاح کنندگان متن طرح به هیات رییسه ارسال شد هیات رییسه آن را به کمیسیون های مربوطه فرستاده و کمیسیون ملزم به بررسی هستند. بعد از بررسی کمیسیون های تخصصی اگر حتی یک نماینده خواستار اجرای طرح استیضاح وزیر باشد و آن را امضا کند بررسی صلاحیت دوباره وزرا در صحن عملیاتی می شود و در خصوص این سه استیضاح آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آقای آخوندی راه و شهرسازی هرکدام 24 امضا و آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی 11 امضا به ثبت رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برگزاری جلسات صحن علنی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر روز سه شنبه 22 اسفند ماه، برگزار خواهد شد افزود: جلسات بررسی صلاحیت وزرای استیضاح شونده قطعا برگزار می‌شود و به دلیل تقارن آن با شب چهارشنبه آخر سال به وقت دیگر موکول نخواهد شد.

301

کد خبر: 914924

وب گردی

وب گردی