راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام تا پایان اسفند ماه

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان تا قبل از پایان سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری موفق پنجمین دوره مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان جهان اسلام به میزبانی تهران، اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست‌های دولت در حوزه‌‌های قرآنی تا قبل از پایان سال، دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن بین‌المللی هر 2 سال یک بار، ساماندهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سراسر کشور، ساماندهی رشته‌های قرآنی ویژه دانش‌آموزان و ساماندهی شیوه‌های اجرایی مسابقات قرآن در سطح استان‌ها از جمله اهداف راه‌اندازی این دبیرخانه است.

مسیب‌زاده تصریح کرد: تدوین محتواهای لازم برای اجرای مسابقات قرآن اعم از کتاب، دستورالعمل و بخشنامه از برنامه‌های دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهت اسلام خواهد بود.

وی با اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر راه‌اندازی این دبیرخانه، خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن دانش‌آموزی به عنوان یک ابزار تربیت اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش سازنده‌ای را در تربیت کودکان و نوجوانان ایفا کرده است و بسیاری از تربیت یافتگان مکتب قرآن در ارکان مدیریتی نظام جمهوری اسلامی به ارائه خدمت مشغول هستند.


مهر
706

کد خبر: 914927

وب گردی

وب گردی