ذخیره آبی  ۱۷۷ سد مهم کشور چقدر است؟

مخزن ۴۸ درصد ۱۷۷ سد مهم کشور، کمتر از ۴۰ درصد آب دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ۱۵ درصد این سدها بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد آب دارند و ۱۲درصد دیگر بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پر هستند. بر این اساس، مخزن ۱۸ درصد سدهای مهم کشور بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۷ درصد دیگر سدها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پر است.

بنا بر این گزارش، ۲۶ سد مهم کشور که ۳ درصد این سدها را تشکیل می دهد بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر است، سدهای میجران، سورال ، گاوشان، رودبال، داراب، بافت، داریان و تنسک حمام از آن جمله است. از بین ­۲۱ سد مهم کشور که ۱۰ درصد ظرفیت این سدها را تشکیل می دهد، بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پر است که شامل سدهای شیرین دره، مسجد سلیمان، قشلاق و کارون ۴ و دو برج می شود. از میان ۳۳ سد مهم کشور که ۴۰ درصد ظرفیت مخازن سدهای مهم را در برمی گیرد بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پر است که سفید رود، بانه، کرج ، طالقان، جیرفت، البرز، سهند، گتوند علیا و کرخه از آن جمله است .

همچنین ۱۲ سد مهم دیگر که ۱۹ درصد مخازن سدهای مهم کشور را شامل می شود بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پر است که سدهای دز، کوثر، تهم، دامغان و کارون ۳ را شامل می شود. از بین ۸۵ سد مهم کشور که ۲۹ درصد مخازن این سدها را در بر می گیرد، کمتر از ۴۰ درصد آب دارد که سدهای لار، زاینده رود، ساوه و ملاصدرا را می توان نام برد.

منبع: صداوسیما

402

کد خبر: 914940

وب گردی

وب گردی