بازگشت نخبگان بومی با شکوفاشدن محیط کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: توسعه محیط مساعد کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی، مهم ترین زیرساخت برای بازگشت نخبگان و استعدادهای برتر بومی به استان ها است.

به گزارش ایسکانیوزمرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین افتتاح پارک فناوری استان زنجان، با اشاره به ظرفیت بالقوه استان ها برای شکل دادن زیست بوم کارآفرینی و نوآوری گفت: استان ها با توسعه محیط مساعد کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی، زمینه را برای بازگشت نخبگان و استعدادهای برتر بومی هر استان فراهم می کنند.

وی افزود: تمامی محیط هر استان می تواند با فرهنگ سازی و آموزش به پارک علم و فناوری برای راهبری این کسب و کارها بدل شود.

معاون علمی و فناوری، بخش خصوصی را مهم ترین مشتری محصولات و خدمات استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: نیاز بخش خصوصی همراستا با نیاز مردم است و بر همین اساس، پژوهش، محصول یا خدمتی که اولویت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری قرار بگیرد، اقبال مردم را همراه خود خواهد داشت.

ستاری، نقش دستگاه های اجرایی و سیاستگذار ملی و استانی را حمایت از حرکت کسب و کارهای استارتاپی و دانش بنیان عنوان کرد و افزود: تلاش نهادهای اثرگذار برای تسهیل فعالیت کسب و کارهای دانش بنیان می تواند ضمن کمک به اشتغال بومی، در آینده ی اقتصادی استان و کشور اثرگذار باشد.

تلاش نهادهای دست اندرکار استانی برای ایجاد محیط مساعد کسب و کار دانش بنیان و استارتاپی

رییس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به ایجاد محیط مساعد کسب و کار استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان مهم ترین رسالت مسئولان استانی اظهار کرد: اگر محیطی مساعد برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی فراهم سود و فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به مثابه یک ضرورت عمومی جامعه را در بر گیرد، خلق ثروت این شرکت ها روند پیشرفت را دست خوش تحولی جدی می کند.

وی ادامه داد: قطعا در این مسیر چالش ها و مشکلات متعددی فراروی فعالان استارتاپی و دانش بنیان قرار دارد اما هنر این جنس کسب و کارها در پویایی و سازگاری است و می توانند در دل مشکلات و موانع، کسب و کار خود را با انگیزه و اعتماد به نفس جوانان خلاق پیش ببرند.

ضرورت اصلاح شیوه های تامین مالی دانش بنیان

رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بر ضرورت اصلاح و تحول در رویکردهای مرسوم نسبت به تأمین مالی کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی افزود: باید در کنار شیوه نگرش به حمایت، رویکردها نسبت به تأمین مالی این کسب و کارها تغییر پیدا کند و سرمایه گذاری های جسورانه به عنوان یکی از مهم ترین روش های سرمایه گذاری استارتاپ ها معرفی شود.

وی افزود: سرمایه گذاران فعال بخش خصوصی، در جست و جوی کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی فعال و با انگیزه ای هستند که بدون هراس از تجربه شکست، با اعتماد به نفس بالا در مسیر نوآوری گام برداشته اند.

نشست پرسش و پاسخ

در این مراسم، تعدادی از فعالان دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در این استان، دغدغه ها و خواست های خود در حوزه هایی چون تامین مالی، زیرساخت های استقرار و هدایت واحدهای فناور نوپا، حمایت های صادراتی و ایجاد بستر تعامل با سرمایه گذاران با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استان دار زنجان، رییس پارک فناوری استان و مدیرکل امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی مطرح کردند.

بازدید از واحدهای فناور مستقر در پارک

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین از دستاوردهای واحدهای فناور مستقر در این پارک علم و فناوری دیدن کرد. این واحدها محصولات و خدماتی را در حوزه صنایع دستی، پرورش زالو به روش نوین، تجهیزات خاص سخت افزاری و نرم افزارهای پیشرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نانوفناوری و پوشش های رنگ ارائه کردند.

بازدید از کارخانه تولید کننده تجهیزات برق فشار قوی

ستاری در آخرین بخش سفر خود به استان زنجان، از شرکت پارس سوییچ، یکی از واحدهای صنعتی استان زنجان دیدن کرد.

202

کد خبر: 914970

وب گردی

وب گردی