ضرورت هم‌افزایی ایده‌ها و نوآوری‌های اهالی مسجد

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: احساس کردیم خط ارتباط ما با ائمه جماعات مساجد و مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ضعیف است و از این رو سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد «سجا» را راه‌اندازی کردیم

به گزارش ایسکانیوز امروز همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ، معاون فرهنگی هنری و آموزش ستاد عالی کانون های مساجد کشور در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد.

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشومفید استر در این همایش گفت:فضای مجازی در پیشبرد برنامه‌های مساجد مفید است.
مرتضی طاهریان گفت: استفاده از فضای مجازی در پیشبرد برنامه‌های مساجد .

وی با بیان اینکه احساس کردیم خط ارتباط ما با ائمه جماعات مساجد و مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ضعیف است و از این رو سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد «سجا» را راه‌اندازی کردیم، گفت: این سامانه می‌تواند از سویی ارتباط ما با مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری و از سوی دیگر ارتباط اعضای کانون‌های فرهنگی هنری را با یکدیگر بیشتر کند.

طاهریان افزود: بر اساس نظام تازه‌ای که بر مبنای سامانه سجا از ابتدای سال 1397 آغاز به کار می‌کند شاهد اشتراک‌گذاری و هم‌افزایی ایده‌ها و نوآوری‌های اهالی مسجد و همچنین هم‌افزایی ارتباط بیشتر مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری خواهیم بود.

معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه آموزشی مدیران و کادر کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد در روز 21 اسفندماه سال جاری، گفت: این سامانه همچنین می‌تواند موجب افزایش سطح دانش و مهارت‌های مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شود.

طاهریان در ادامه استفاده از فضای مجازی را در پیشبرد برنامه‌های مساجد مفید دانست و گفت: باور داریم استفاده از فضای مجازی در اجرای برنامه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری آن‌ها تا جایی خوب است که بتواند میزان ارتباط نوجوانان و جوانان را با مساجد افزایش دهد.

وی بیان کرد: زمانی می‌توانیم مدعی موفقیت کانون‌های فرهنگی هنری شویم که برای مثال یک صف به صفوف مساجد افزوده شود زیرا برای ما اصل، رونق مساجد و فعالیت آن‌ها است.

معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پایان تاکید کرد: بنا داریم از سال آینده سلسله جشنواره‌های بچه‌های مسجد را احیا کنیم و هر یک از رشته‌های آن را در یکی از استان‌های کشور برگزار کنیم، همچنین منتخبان این جشنواره‌ها همه‌ساله در جشنواره نهایی آن همزمان با 18 اسفندماه شرکت خواهند کرد.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

۷۰۵

کد خبر: 914982

وب گردی

وب گردی