توضیحات دکتر فرهاد رهبر درباره قطع همکاری دانشگاه آزاد با برخی اساتید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره کنار گذاشتن برخی اعضای هیات علمی این دانشگاه توضیح داد.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور رئیس دانشگاه‌ آزاد جهت بررسی نحوه جذب و دفع اعضای هیات علمی آن دانشگاه برگزار شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بیان کرد: نمایندگان و اعضای این کمیسیون دل نگرانی‌های خود را از این موضوع و همچنین وضعیت اعضای فعلی بیان داشتند و آقای رهبر نیز توضیحاتی را ارائه داد که به اعتقاد من قابل قبول بود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محور بحث درباره اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بود که از دید همکاران ما این موضوع بلاتکلیف و نامشخص بود. که رهبر در پاسخ به حق التدریسی بودن آن‌ها اشاره کرد.

دهمرده اظهارکرد: به گفته رییس دانشگاه آزاد این اعضای هیات علمی حق التدریس بوده و کار آنها را دنبال خواهیم کرد. به کارگیری اعضای هیات علمی روالی دارد که اگر این مراحل طی شود ما مشکلی نخواهیم داشت و ممکن است به دلیل کمبود دانشجو و منابع مالی با مشکلاتی مواجه شویم.

علت کنار گذاشتن بعضی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش سوم نشست کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس،‌گفت: آقای رهبر گزارشی از برخی اقدامات خود در ماه‌های اخیر ارائه داد و از جمله درباره علت کنار گذاشتن بعضی اعضای هیأت علمی این دانشگاه خاطرنشان کرد که این تسویه شامل آن دسته از اساتیدی بود که به صورت تمام وقت در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تدریس هستند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: رئیس دانشگاه آزاد در گزارش خود گفت که بعضی اساتید این دانشگاه تبدیل وضعیت شده‌اند و از این به بعد برای جذب هیأت علمی طبق فرایند مشخص اقدام می‌شود.

201

کد خبر: 915029

وب گردی

وب گردی