زنان به عنوان نیمی از منابع اسلامی در توسعه نقش دارند

مدیر امور زنان در آموزش و پرورش گفت: شکوفایی استعداد برای خدمت به کشور، نیازمند تحول در هنجارها و برداشت ها و ساختارهاست بدون آنکه تفاوت های بیولوژیکی نادیده گرفته شوند.

به گزارش ایسکانیوز، همایش بانوی امید دقایقی پیش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) آغاز به کار کرد.

فرحناز مینایی پور در آغاز برنامه که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: زن بودن یک هدیه الهی است و به تمام زنان نمونه از صدر اسلام تا کنون و حضرت زهرا که الگوی زنان است سلام می کنیم. همگان به این واقعیت دست یافته اند که اسلام برای زنان جایگاه قائل است. زنان به عنوان نیمی از منابع اسلامی در توسعه نقش دارند. ما باور داریم سند چشم انداز بدون استفاده از قابلیت زنان محقق نمی شود و ما مجبور به برطرف کردن نابرابری های جنسیتی و توجه ویژه به زنان و دختران هستیم.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم شکوفایی استعداد برای خدمت به کشور، نیازمند تحول در هنجارها و برداشت ها وساختارهاست. بدون آنکه تفاوت های بیولوژیکی نادیده گرفته شوند.

وی بیان کرد: پرداختن به موضوع زن به عنوان عامل توسعه نیازمند توانمند سازی زنان و ایجاد زمینه بروز این توانمندسازی است. فراهم شدن زمینه بروز این توانایی از الزامات امروز است.

وی تصریح کرد: دفتر امور زنان آموزش و پرورش با وجود دغدغه های فراوان با تلاشی همه جانبه در تلاش برای تلفیق برنامه مبتنی بر ارزش ها و برطرف کردن چالش ها برنامه هایی تدوین و اجرا کند. هر چند برای رسیدن به تحقق برنامه ها فاصله داریم اما امیدواریم در سال جدید بتوانیم در تثبیت نقش زنان به موفقیت برسیم.


مهر


706

کد خبر: 915060

وب گردی

وب گردی