باقری: مقصر اصلی نزول وزنه‌برداری، رئیس فدراسیون است/ بعد از المپیک 2020 دچار خلأ بزرگی می‌شویم

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: وزنه برداری ما دچار رکود شده است و در بخش استان ها به شدت در زمینه پرورش ورزشکاران جوان افت کرده ایم.

کورش باقری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد عملکرد وزنه برداری ایران در سال 1396 اظهار داشت: وزنه برداری ایران در بخش تیمی با توجه به کارهایی که در 8 سال گذشته انجام شد، توانست سال خوبی را سپری کند و تیم ملی ما در مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشت اما اگر بخواهیم به بخش استعدادیابی بپردازیم، باید بگوییم که وزنه برداری ما دچار رکود شده است و در بخش استان ها به شدت در زمینه پرورش ورزشکاران جوان افت کرده ایم.

وی ادامه داد: سطح وزنه برداری در استان ها و لیگ کشور به دلیل عدم انسجام در خانواده وزنه برداری بسیار نزول داشته و باید گفت مقصر واقعی این رخدادها، رئیس فدراسیون وزنه برداری است.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در خصوص مسابقات بین المللی جام فجر تصریح کرد: این مسابقات در سطح بسیار ضعیفی برگزار شد که باز هم تأکید می کنم مقصر اصلی تنها شخص رئیس فدراسیون است چرا که او تعاملی با فدراسیون جهانی ندارد و اولویت شخص رئیس، ورزشکاران ما نیستند.

باقری خاطرنشان کرد: هزینه های بسیاری برای برگزاری این بازی ها انجام شد اما نتایج به دست آمده به هیچ عنوان مطلوب نیست. تیم هایی مانند سوریه، افغانستان و ... در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند که وزنه برداری سطح پایینی دارند.

وی افزود: به لطف وزنه بردارانی که در 8 سال گذشته پرورش دادم مانند سهراب مرادی، کیانوش رستمی، بهداد سلیمی و ... که حاصل زحمات گذشتگان هستند، نتایج خوبی در این سال ها تا المپیک 2020 خواهیم گرفت اما نسل طلایی وزنه برداری ایران رو به افول است و بعد از المپیک 2020 ژاپن دچار خلأ بزرگی خواهیم شد و نیاز به استعدادیابی و پرورش ورزشکاران در سطح کشور خواهیم داشت.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در واکنش به شایعات مطرح شده پیرامون صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان گفت: امیدوارم مسئولان این صندوق در تصمیماتی که می گیرند بیشتر تقکر کنند و حقوق و مزایای قهرمانان را حذف نکنند چرا که این کار توهین به ورزشکاران و قهرمانان ورزش ایران است.

604

کد خبر: 915070

وب گردی

وب گردی