قطع همکاری دانشگاه آزاد با برخی اساتید قانونی و غیر سیاسی است / استاد دو شغله به هر دو جا لطمه می‌زند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اصطلاح اخراج اساتید از دانشگاه آزاد اسلامی اصطلاح درستی نیست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با اساتیدی که به صورت تمام وقت در دانشگاه دولتی همکاری می‌کردند، قطع همکاری کرده است.

سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، با تشریح جزئیات حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست دیروز این کمیسیون، گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارشی از کارهای خود ارائه داد و برخی نمایندگان در خصوص قطع همکاری و شائبه اخراج اساتید این دانشگاه سوالاتی مطرح کردند و دکتر رهبر در این خصوص به نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: توضیحات دکتر رهبر این بود که بررسی شده که اساتیدی هستند که هم در دانشگاه دولتی تمام وقت هستند و هم در دانشگاه آزاد اسلامی، این از نظر قانونی خلاف است و نمی شود یک نفر 40 سال هم در دانشگاه دولتی تمام وقت باشد و هم در دانشگاه آزاد اسلامی این موارد در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

میرزاده با بیان اینکه اصطلاح اخراج اساتید از دانشگاه آزاد اسلامی اصطلاح درستی نیست، گفت: عملا هیچوقت امکان پذیر نیست یک استاد تمام وقت در دو دانشگاه کار کند و صحیح هم نیست. دانشگاه آزاد اسلامی با اساتیدی که به صورت تمام وقت در دانشگاه دولتی همکاری می‌کردند، «قطع همکاری» کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اقدام دانشگاه آزاد اسلامی را قانونی و غیر سیاسی خواند و اظهار داشت: با توجه به توضیحات ارائه شده توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قطع همکاری و تبدیل وضعیت اساتید این دانشگاه سیاسی تشخیص داده نشد.

تعدادی از نمایندگان اساتید واحد علوم و تحقیقات هم که در کمیسیون حضور داشتند و به صورت قراردادی با این دانشگاه همکاری داشتند و اعلام کردند که با آنها قطع همکاری شده است.

میرزاده افزود: قرارداد همکاری این اساتید با دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسیده و با این اساتید تسویه حساب شده است. در این خصوص هم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد که باید فرآیند جذب هیأت علمی طی شود، اساتیدی که واجد شرایط شوند عضو هیأت علمی خوهند شد.

سید حمایت میرزاده افزود: اگر یک استاد که در دانشگاه دولتی تمام وقت است در دانشگاه غیر دولتی هم تمام وقت شود صحیح نیست، زیرا به هر دو جا لطمه می زند. اگر در مورد اساتیدی که در دانشگاه تمام وقت هستند تجدید نظر شود به نفع دانشگاه و دانشجو است.

203

کد خبر: 915136

وب گردی

وب گردی