با مقامات اتریشی درتماس مستمر هستیم/درخواست اطلاعات دقیق کرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص حادثه مقابل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش، گفت:از دولت اتریش خواسته‌ایم توجه بیشتر به حفاظت مکان‌های دیپلماتیک ایران در این کشور داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص حمله فردی ناشناس به اقامتگاه سفیر ایران در وینریال گفت: فرد مهاجم حدود ۲۶ ساله و ظاهرا دارای تابعیت اتریشی است و درباره هویت و انگیزه اقدامش اطلاعی نیست. ما در وین و در تهران با مقامات اتریشی در تماس هستیم و امیدواریم که هر چه زودتر پلیس و مقامات امنیتی دولت اتریش بتوانند به نتایج لازم در تحقیقاتی که از دیشب آغاز کرده اند، برسند و بتوانیم در ساعات آینده گزارش دقیق‌تری از انگیزه فرد مهاجم و هویت آن داشته باشیم.

وی با اشاره به تماس خود با سفیر ایران در اتریش ادامه داد: در پی این اقدام خسارتی به محل اقامت سفیر ایران در اتریش وارد نشده است ولی طبق اخبار واصله سرباز نگهبان مستقر در محل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش، مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس برخی از گمانه‌زنی‌ها و اقوال گفته می‌شود که گویی این فرد ضارب خارجی است ولی تابعیت اتریشی دارد، اظهار داشت: ما از دولت اتریش خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند و توجه بیشتر به حفاظت مکان‌های دیپلماتیک ایران در این کشور داشته باشد.

منبع: مهر

304

کد خبر: 915137

وب گردی

وب گردی