امسال در شاخص های بین المللی IDI چهار رتبه رشد داشته ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتمین جشنواره ملی فاوا گفت: امسال در شاخص های بین المللی IDI چهار رتبه رشد داشته ایم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتمین جشنواره ملی فاوا گفت: امروز ۲ اپراتور پستی بخش خصوصی اجازه فعالیت پیدا می کنند و خوشحالیم که از بخش تعاون هم ۲ بخش فعالیت می کنند که امیدواریم اقتصاد پستی پویاتر شود.
او افزود: همواره پیگیر نقش دادن به بخش خصوصی هستیم که تلاش می کنیم این سیاست را پیش ببریم که با آزاد سازی بخش پستی، بزرگ تر شدن اقدامات پست را شاهد باشیم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: نتیجه ی تلاش همه ی بخش های ICT افتخار خوبی را نصیب وزارت ارتباطات کرد که بنابر گزارش ITU، جمهوری اسلامی ایران بیشترین نرخ رشد را در آسیا و دومین رشد حوزه ی ICT دنیا را به خود اختصاص داده است.
او خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات در جشنواره ی شهید رجایی دستاوردهایی داشته است که باید از کارکنان و سازمان های متبوع، تقدیر به عمل آوریم.
آذرز جهرمی افزود: امسال ۷ نفر از خانم های وزارت ارتباطات مورد تقدیر قرار می گیرند که رشد همکاری خانم ها در فعالیت های اجرایی و اقتصادی کشور را نشان می دهد که بانوان در پیشرفت امور سازمانی موثر بوده اند.
وزیر ارتباطات گفت: امسال در شاخص های بین المللی IDI چهار رتبه رشد داشته ایم که یکی از شاخص ها برای ارزیابی پوشش 3G و 4G بود که با توجه به گستردگی پوشش در رتبه ی سال بعد ما تاثیر خواهد داشت هم چنین با انجام رومینگ ملی در مناطق روستایی، پوشش پهن باند موبایل گسترده تر شده است که امیدواریم با توجه به تصویب مجلس مبنی بر رشد ۳۰ پله ای در IDI در سند چشم انداز به این مرحله و انتظار دست یابیم.

او ادامه داد: برای توسعه اشتغال کارهایی را آغاز کرده ایم که با برنامه ریزی ریاست جمهوری و حمایت های مجلس مذاکرات را برای تحول دیجیتال آغاز کرده ایم که در حوزه های کشاورزی، شهر هوشمند، بهداشت و غیره فعالیت دیجیتالی را آغاز کنیم تا با کمک فناوری بهره وری ها را بالا ببریم.

وزیر ارتباطات گفت: زیر ساخت های ارتباطات توسعه داشته است اما نباید فقط به حوزه پیام رسان محدود باشیم که پیشرفت باید در تمام مراحل زندگی مردم مشهود باشد هم چنین همه ی کشورهای دنیا برای رشد بهره وری خود در حال توسعه ی فناوری هستند که اگر بنشینیم و کاری نکنیم در حوزه ی فناوری، آن ها حاکم ما می شوند و حاکمیت خود را از دست می دهیم.

آذری جهرمی افزود: با استفاده از ظرفیت ها و خلاقیت های بی نظیری که وجود دارد باید در حوزه پیشرفت فناوری گام برداریم هم چنین کسی که مانع پیشرفت فناوری می شود، به حاکمیت کشور لطمه می زند و ما نیز نباید به اعتماد عمومی مردم لطمه بزنیم.

وی با بیان اینکه تحول، بهری وری را توسعه می دهد و شغل های سنتی در این راه برچیده می شوند گفت: باید با رشد اقتصادی اشتغال زایی نیز صورت گیرد و برخی دستگاه ها خیلی شفاف مقابل رشد بهره وری می ایستند در صورتی که باید پیام این تحول را با فرهنگ سازی منتقل کنیم و با وجود آنکه هوشمند سازی خود وسیله است و هدف نیست اما هوشمندی در حوزه های مختلف باهدف صورت می گیرد.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: باید میوه ی زیرساخت ارتباطات کشور را برای افزایش بهره وری و توسعه ی اقتصاد فناوری برداشت کنیم که در نمایشگاه جی تکس امسال از بین ۴۰ برگزیده، ۱۲ تا ایرانز بودند کا ضرورت دارد حمایت شوند.

وی تصریح کرد: با گفتمان سازی و همراهی همه ی ظرفیت های خوبی که در کشور داریم باید بردارها را هم جهت کنیم تا قبل از آنکه تحول دیجیتال را برای ما رقم بزنند و ما را مستعمره کنند، خودمان با همفکری این تحول را رقم بزنیم.
آذری جهرمی ادامه داد: با گسترش فناوری مراجعه به ادارات کم می شود و باید در این حوزه گام برداریم که در فرآیندهای دنیا نیز خدمات الکترونیکی پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه برخی به دلایل واهی از تبادل اطلاعات سرپیچی می کنند افزود: بزرگترین اقدام ضدامنیتی به اشتراک نگذاشتن اطلاعات است هم چنین جنس مطالبات نشان از رشد جامعه می دهد که ماهم باید سال آینده خواسته ی گسترده تری داشته باشیم.

در پایان مراسم، از برگزیدگان جشنواره ی فاوا تقدیر به عمل آمد.

202

کد خبر: 915139

وب گردی

وب گردی