استیضاح و سئوال حق قانونی نمایندگان مجلس است / مهم ترین دغدغه مجلس وضعیت معیشتی مردم باشد

دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سیاسی کاری در کسب رای اعتماد برای وزرا یکی از عوامل انتخاب نادرست این وزارست که در دوره قبل هم عملکرد خوبی نداشتند.

علیرضا فیروزی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره استیضاح وزرای کار و راه و شهر سازی و عملکردشان در مدت اخیر گفت: عملکرد ضعیف وزرای کار و راه وشهرسازی باعث شد نقدها زیاد شود و وقتی که هیچ پاسخگویی از طرف مقام مسئول اتفاق نمی افتد و انتظارات برآورده نمی شود، قطعا اعتراضات و نارضایتی ها بیشتر می شود.

وی افزود: عملکرد ضعیف و عدم پاسخگویی این وزرا در این مدت باعث تجدید نارضایتی ها شده است و در مدت گذشته عملکرد خوبی از دو وزارتخانه شاهد نبودیم، مخصوصا در حوزه وزارت راه که نارضایتی ها به اوج خودش رسید.

دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه متاسفانه یک عده ای هم از گوشه کنار به مجلس فشار میاورند که استیضاح رخ ندهد، تصریح کرد: این تصمیمی هم که نمایندگان برای استیضاح ایشان داشتند حق قانونی مجلس است و نمایندگان هم می توانند طبق قانون هر زمان که صلاح بدانند اگر وزیری عملکرد خوبی نداشته باشد استیضاحش کنند و باید به حق مجلس احترام گذاشت.

وی ادامه داد: واقعیت این است که اگر وزرا عملکرد خوبی داشته اند از حق خودشان دفاع کنند و متاسفانه امسال شاهد بودیم که مجلس و برخی از نمایندگان دچار سیاسی کاری شده و با فشارهایی که از بیرون و داخل مجلس در زمان کسب رای اعتماد خیلی از وزرا وارد شد بدون توجه به عملکرد و سوابق کاریشان رای اعتماد گرفتند و این نشان می دهد که قبل از رای اعتماد قطعا یکسری جلساتی بین سران مجلس وجود داشته است و احتمالا یک حرکت سیاسی صورت گرفته است که باعث شده یکسری از افرادی که عملکرد شایسته ای در دوره قبل نداشته اند دوباره در این دوره آمده اند و رای اعتماد گرفته اند.

علیرضا فیروزی درباره انتظار دانشجویان از نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح خاطر نشان کرد: استیضاح و سئوال حق قانونی نمایندگان مجلس است و اولین انتظار ما از خود مجلس است که سنگ اندازی نکنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس حقشان است که هر زمان بخواهند از یک وزیر سوال بپرسند و حتی استیضاح کنند، افزود: اگر استیضاحی قرار است رخ دهد سیاسی نباشد و بخاطر مردم و کارآمد کردن وزارتخانه باشد، از طرف دیگر فشار سیاسی به مجلس وارد نکنند و مهم ترین دغدغه مجلس وضعیت معیشتی مردم باشد.

خبرنگار: ندا فراهانی

204

کد خبر: 915147

وب گردی

وب گردی