حجتی ویرانه ای را تحویل گرفته بود/ خواسته های شخصی و محلی انگیزه تیم استیضاح کننده

رییس سابق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گفت: عملکرد حجتی با توجه به وضعیت فعلی کشور و وزارت جهاد کشاورزی مطلوب و علیرغم قواعد دشوار در کشور برای کار کردن، اقدامات خوبی را در این وزارتخانه انجام داده است.

محمد حسین کریمی پور، رییس سابق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی که استیضاح سه وزیر را مورد ارزیابی قرار می دهم به این نتیجه می رسم که استیضاح صورت گرفته به صورت فنی و مدیریتی نیست.

او در ادامه بیان کرد: چیزی که در استیضاح صورت گرفته، مشخصا خواسته های شخصی و محلی است که در تیم استیضاح کننده دیده می شود.

کریمی پور گفت: کیفیت موجود در اقدامات مجلس از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصور می شود بخشی از مشکلات موجود در کشور ناشی از کیفیت قانونگذاری و نظارتی است که مجلس باید داشته شود.

رییس سابق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اظهار داشت: به طور طبیعی وضعیت موجود در مجلس شامل برخی از مشکلات ساختاری بوده که ناشی از افزایش اهمیت کمی نسبت به کیفیت در عملکرد نمایندگان است.

او خاطرنشان کرد: بهتر است تا کسانی که به کشور علاقمندند به این نکته توجه داشته باشند که چگونه می توان در انتخابات پیش روی مجلس، کیفیت مجلس را که امروز ضررهای متعددی را به کشور وارد کرده، بهبود بخشید.

کریمی پور با اشاره به عملکرد حجتی، وزیر جهادکشاورزی که مورد استیضاح نمایندگان در مجلس قرار گرفته است، گفت: پتانسیل حاکمیتی در ایران در حال فرسایش و کاهش مداوم است اما با توجه به مسئولانی که در کشور در حال فعالیت هستند باید گفت وزارت جهاد کشاورزی ویرانه ای بود که حجتی از خلیلی، وزیر سابق وزارت جهاد کشاورزی در دولت قبل تحویل گرفت و با توجه به اقداماتی که در راستای بهبود وضع موجود در وزارت جهاد کشاورزی به کار گرفت، حجتی جزو وزرای موفق دولت روحانی است.

رییس سابق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در پایان گفت: عملکرد حجتی با توجه به وضعیت فعلی کشور و وزارت جهاد کشاورزی مطلوب و علیرغم قواعد دشوار در کشور برای کار کردن، اقدامات خوبی را در این وزارتخانه از خود ارائه داده است.

401

کد خبر: 915193

وب گردی

وب گردی