آمادگی 32 پایگاه فوریت پزشکی آذربایجان غربی در چهارشنبه آخرسال

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: 32 پایگاه فوریت های پزشکی در سطح استان در چهارشنبه آخر سال آماده خدمات رسانی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، باقر بهرامی در این رابطه اظهار کرد: 10 پایگاه فوریت های پزشکی در سطح شهرستان ارومیه و 22 پایگاه در سایر شهرستان در حال آماده باش برای امداد رسانی در چهارشنبه آخر سال هستند.

وی افزود: در شهرستان ارومیه علاوه بر 10 پایگاه موجود یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل فوریت های پزشکی آذربایجان غربی مستقر خواهد بود و در صورت ازدیاد مصدومین به محل حادثه اعزام خواهد شد.

بهرامی با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای مرکز فوریت های پزشکی استان خاطرنشان کرد: 64 نفر نیرو در حال آماده باش برای اعزام به محل حادثه هستند که علاوه بر آن 15 نفر نیز در محل مرکز فوریت های پزشکی مستقر و آماده خدمات رسانی هستند.

وی ادامه داد: تمامی مراکز اورژانس های تمامی بیمارستان های سطح استان به ویژه متخصصان ارتوپدی، چشم و جراحی عمومی مستقر خواهند شد که در صورت بروز حوادث به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی در خصوص آمار مصدومین چهارشنبه آخر سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در سطح استان 332 مصدوم در این روز توسط نیرو های فوریت های پزشکی به مراکز بیمارستان های استان انتقال یافته اند که از این میزان 11 مورد آن قطع عضو شدند.

بهرامی افزود: اکثر مصدومیت ها در سال گذشته از ناحیه چشم، دست و صورت بوده که 115 نفر از ناحیه چشم و 114 نفر از ناحیه دست در این روز آسیب دیده اند.

وی ضمن توصیه های لازم بمنظور کاهش آسیب ها و خسارت های احتمالی که در چهارشنبه آخر اتفاق می افتد تصریح کرد: جوانان بایستی از استفاده مواد محترقه غیراستاندارد بخصوص مواد محترقه دست ساز بپرهیزد و مواد محترقه استاندارد رابا نظارت خانواده استفاده کنند.

بهرامی ادامه داد: استفاده نادرست از مواد محترقه می تواند سبب خسارت های جانی و مالی شود که پشیمانی برای جوانان و خانواده ایجاد کنند و استفاده صحیح از این اقلام از بروز چنین حادثه هایی جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

901

کد خبر: 915222

وب گردی

وب گردی