قرارداد جدید ایران و لینده آلمان در صنعت پتروشیمی امضا شد/ ژرمن‌ها در ایران اتیلن‌ساز شدند

قرارداد همکاری پتروشیمی پلیمر آریا ساسول و لینده آلمان با هدف انجام مطالعات اصولی و تفصیلی افزایش ظرفیت تولید اتیلن این مجتمع پتروشیمیایی امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی، قرارداد همکاری پتروشیمی پلیمر آریا ساسول و لینده آلمان با هدف انجام مطالعات اصولی و تفصیلی افزایش ظرفیت تولید اتیلن این مجتمع پتروشیمیایی امضا شد.

بر اساس این قرارداد شرکت لینده آلمان موظف بوده در مدت 6 ماه مطالعات تفصیلی و به مدت هشت ماه مطالعات اصولی طرح افزایش ظرفیت تولید اتیلن در پلیمر آریا ساسول را تکمیل و همزمان با آغاز تعمیرات اساسی این مجتمع پتروشیمی در سال 97 طرح های رفع گلوگاه های تولید را اجرایی کند.

ارزش قرارداد مهندسی امضا شده بین پلیمر آریا ساسول و لینده آلمان حدود دو میلیون و 500 هزار یورو تعیین شده و با اجرای نتایج مطالعاتی این قرارداد بدون احداث واحد جدید ظرفیت تولید اتیلن در فاز در مجموع معادل 100 هزار تن در سال افزایش می یابد.

کل هزینه سرمایه گذاری اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی پلیمر آریا ساسول حدود 36 میلیون یورو بوده که با اجرای تغییر آرایش واحدهای فرآیندی، کوره ها و رفع گلوگاه های عملیاتی و تولید در مجموع ظرفیت تولید اتیلن این مجتمع پتروشیمیایی افزایش می یابد.

در شرایط فعلی پلیمر آریا ساسول از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن برخوردار بوده که همزمان با افزایش تولید اتان با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، برنامه ریزی برای دریافت خوراک بیشتر و افزایش ظرفیت تولید اتیلن در این مجتمع پتروشیمیایی در دستور کار قرار گرفته است.

402

کد خبر: 915233

وب گردی

وب گردی