٢٠ نقطه ساماندهى موقت دستفروشان و ١٠ نقطه ممنوعه دستفروشى در پایتخت

٢٠ نقطه ساماندهى موقت دستفروشان و ١٠ نقطه ممنوعه دستفروشى در طرح برقرارى انضباط شهرى ویژه ایام پایان سال (طرح استقبال از بهار) تعیین شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومى شهربان شهردارى تهران، طرح برقرارى انضباط شهرى ویژه ایام پایان سال(حفاظت از معابر عمومی و رفع سدمعبر در طرح استقبال از بهار) با مسئولیت اجرایی شهرداری‌های مناطق، نظارت شرکت شهربان و همکاری نیروی انتظامی در پایتخت از نیمه نخست اسفندماه ۹۶ به اجرا درآمده است.

در این طرح، نقاط دارای بار ترافیکی سنگین تهران در راستای کمک به کاهش ترافیک ایام پایان سال، تسهیل رفت و آمدها و خرید شهروندان به عنوان نقاط ممنوعه دستفروشی اعلام شده و ۲۰ نقطه دیگر نیز در راستای توجه مدیریت شهری به امرار معاش دستفروشان، در طرح «دستفروشی بدون سدمعبر» به عنوان نقاط ساماندهی موقت دستفروشان تعیین شده است.

درخواست مجموعه مدیریت شهری تهران از شهروندان فهیم این است که در راستای حفظ انضباط شهر، حفاظت از معابر عمومی، تسهیل رفت و‌ آمد شهروندان و کمک به کاهش بار ترافیک، فقط در نقاط تعیین شده به عنوان ساماندهی موقت دستفروشان از آنان خرید نمایند. همان‌گونه که از مدت‌ها پیش از اجرای طرح ویژه پایان سال، اعلام شده است، هرگونه «سدمعبر با دستفروشی» در نقاط ممنوعه، تخلف است و با افراد متخلف طبق ضوابط انتظامی و قضایی رفتار خواهد شد. بر اساس اعلام شهرداری‌های مناطق، مهمترین نقاط ممنوعه دستفروشی و ۲۰ نقطه ساماندهی موقت دستفروشان در دو جدول زیر قابل مشاهده است:

700

کد خبر: 915307

وب گردی

وب گردی