انتقاد از سکوت در برابر تخریب آثار تاریخی شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره و بازخوانی ماده 558 قانون میراث فرهنگی، ضمن انتقاد به سکوت دستگاه قضایی در خصوص تخریب آثار تاریخی در شیراز، ابراز امیدواری کرد که اعضای شورا شهریاران شهر سنگستان نباشند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی حاجتی عصر دوشنبه 21 اسفند در نطق قبل از دستور خود در جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر شیراز با قرائت شعری از مهدی اخوان‌ثالث، با عنوان شهر سنگستان و ضمن اشاره و بازخوانی ماده‌ی 558 قانون در خصوص تخریب آثار تاریخی و فرهنگی، لزوم رسیدگی به تخریب خانه‌های تاریخی در شیراز تاکید کرد.

حاجتی گفت: ماده 558 قانون می‌گوید هر کس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده یا تزئینات، ملحقات، تاسیسات، اشیا و لواسم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور، که مستقلا نیز واجد حیثیت فرهنگی تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد، علاوه بر جبران خسارات وارده، به حبس از یکسال الی ده‌سال محکوم می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این ماده‌ قانونی را سه بار باید خواند تا شاید کسی در این شهر بشنود و داد قانون را بستاند.

حاجتی تصریح کرد: و این سرانجام شهر سنگستان است که عمل غیرقانونی انجام می‌شود، متهم مشخص باشد، نهادهای ناظر مشخص باشد، ماده‌ی قانونی مشخص باشد، اما سکوت شود تا این شهر و مردمانش سنگ شوند و این شهر بخواند من آن شهر اسیرم ساکنانش سنگ.

901

کد خبر: 915351

وب گردی

وب گردی