آموزش و پرورش رقیب ورزش قهرمانی کشور نیست

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متولیان ورزشی در ورزش قهرمانی غرق شده‌اند، گفت: آموزش و پرورش رقیب ورزش قهرمانی کشور نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد، اظهار داشت: پدیده هزاره سومی، دنیا را با فقر حرکتی مواجه کرده است و رشد فناوری‌های نوین، نوجوانان و جوانان را به سکون سوق داده است.

وی افزود: امکان فعالیت و تحرک در منازل و مناطق شهری بسیار کم است و برای توازن در ابعاد شناختی، روحی و جسمی باید تلاش کرد زیرا انسان تک بعدی در معرض آسیب‌های فراوان است.

حمیدی اضافه کرد: بیماری‌های عروقی و دیابت به دلیل فقر حرکت گسترش فراوانی داشته و جامعه را تهدید می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آمادگی جسمانی و سواد حرکتی نسل امروز در خطر است و این مسئله به امنیت کشور ارتباط دارد.

وی ادامه داد: بیماری‌هایی که زمانی در دوره میانسالی آغاز می‌شد اکنون به دوره جوانی منتقل شده است.

حمیدی با بیان اینکه غفلت نسبت به ورزش و تحرک نتایج نامطلوبی دارد، گفت: بی توجهی به ورزش همگانی زمینه گسترش آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند؛ متولیان ورزشی در ورزش قهرمانی غرق شده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پروش خاطر نشان کرد: تهذیب تحصیل و ورزشی که خواسته مقام معظم رهبری از دانش آموزان است به معنی توازن بین رشد ابعاد مختلف انسانی است.

وی بیان داشت: دوای درد بهبود سلامت جسمی و روحی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه فعالیت‌های ورزشی است.

حمیدی گفت: تربیت‌بدنی در پایه دوازدهم 2 ساعته خواهد بود و این تدابیر برای نجات نسل آینده است.

وی افزود: متولیان ورزش کشور باید بدانند که آموزش و پرورش رقیب آنها نیست بلکه خزانه‌ای برای ورزش قهرمانی است و ورزش قهرمانی از رهگذر آموزش و پرورش می‌گذرد.
706

کد خبر: 915461

وب گردی

وب گردی