نظری: زلزله بیشتر از همه حوادث، ناراحتم کرد/ دوست داشتم به تیم دانشگاه آزاد بروم

ملی پوش تیم فوتسال بانوان ایران گفت: یک سال قرار بود به تیم دانشگاه آزاد بروم و خودم هم علاقه داشتم به این تیم بپیوندم ولی دانشجو بودم و باید رفت و آمد می کردم اما قانون دانشگاه آزاد اجازه رفت و آمد نمی داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، مهسا نظری، یکی از ستاره های تیم ملی فوتسال ایران است که قهرمانی با تیم ملی در نخستین دوره جام ملت های آسیا را در کارنامه دارد. او که اهل کرمانشاه است، سال سختی را پشت سر گذاشت و برخی از آشنایان خود را در این فاجعه از دست داد. در آستانه سال جدید با مهسا نظری گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید:

* سال 1396 برای تان خوب بود یا بد؟
با توجه به اتفاقاتی که رخ داد سال 96 برای هیچ کس، سال خوبی نبود، مخصوصا زلزله کرمانشاه کام همه را تلخ کرد. از نظر ورزشی هم برای من خوب نبود چرا که متأسفانه به خاطر مسائل مالی، دو تیم عوض کردم. ابتدا در تیم شهرداری رشت بودم که در نیم فصل جدا شدم و به زنجان رفتم.

* زلزله کرمانشاه، حادثه کشتی سانچی و سقوط هواپیمای تهران-یاسوج؛ کدام یک تلخ تر بود؟
همه این اتفاقات تلخ بودند اما زلزله بیشتر از همه من را ناراحت و متأثر کرد. جدا از این که همشهری هایم داغدار شدند، زلزله کرمانشاه نزدیک به دو هزار کُشته داد و غمش قابل توصیف نیست. عزیزان و اقوام نزدیکم در زلزله آسیب جدی ندیدند ولی متأسفانه آشنایان و خویشاوندان دورم را از دست دادم.

* به مناطق زلزله زده سفر کردید؟
سه، چهار بار به کرمانشاه رفتم و هر چه در توان داشتم انجام دادم اما نمی دانم تا چه حد توانستم از غم آسیب دیدگان کم کنم.

* به فوتسال برگردیم. با قهرمانی شما در جام ملت های آسیا، فوتسال بانوان مورد توجه زیادی قرار گرفت...
خدا را شکر با قهرمانی در آسیا مورد توجه قرار گرفتیم و به نظر من فضای مجازی تأثیر خیلی زیادی در دیده شدن ما داشت. بعد از این افتخارآفرینی، پخش آنلاین بازی ها اضافه شده، دیدارهای تیم ملی از طریق تلگرام پخش می شود و همه می توانند بازی های ما را ببینند. هنرپیشگان و ورزشکاران سرشناس هم از ما حمایت کردند.

* باران کوثری برای تماشای بازی شما به سالن آمد. فکر می کنید این حمایت ها ادامه دار باشد؟
بله، او برای تماشای بازی ما به ورزشگاه آمد و حدود 500، 600 تماشاگر نیز هر دیدار ما را تماشا کردند. پست های اینستاگرامی چهره های معروف، مردم را به حمایت از ما تشویق کرد. این موضوع هم مردم را به فوتسال بانوان علاقمند می کند و هم انگیزه ما را افزایش می دهد.

* وضعیت فوتسال بانوان ایران در حال حاضر چگونه است؟
شرایط خوبی داریم و تیم ملی، اردوهای مناسبی را پشت سر گذاشته است. ان شاءالله در دومین دوره جام ملت های آسیا که یکی، دو ماه دیگر برگزار می شود باز هم افتخار کسب می کنیم. فکر می کنم که بتوانیم قهرمانی خود را تکرار کنیم. مهم ترین رقیب ما ژاپن است که تا حالا چندین بار شکستش داده ایم و چند بار هم به این تیم باخته ایم. بازی های پایاپایی با ژاپن داشته ایم و اختلاف بازی همیشه یک گل بوده است. اگر ژاپن را شکست دهیم باز هم به مقام نخست می رسیم و ان شاءالله مانند تیم ملی مردان، قهرمان قاره می شویم.

* بهترین اتفاق سال 96 چه بود؟
متأسفانه بهترین اتفاق نداشتم اما به سال 1397 خیلی امیدوارم. ان شاءالله جان سالم به در ببریم، بازمانده های 96 لقب می گیریم! به شخصه تمرینات سختی را از عید شروع می کنم تا هم در تیم ملی و هم در لیگ آینده موفق عمل کنم. با توجه به در پیش بودن جام ملت های آسیا، اتفاقات ورزشی خوبی می تواند رخ دهد. همچنین قرار است کیفیت لیگ بالاتر برود، بازیکنان ملی پوش بین تیم ها پخش شوند و کورس قهرمانی فقط بین 3 تیم نباشد.

* تیم فوتسال دانشگاه آزاد را چطور می بینید؟
من در رشته مدیریت رویداد ورزشی در دانشگاه سراسری کرمانشاه درس خوانده ام. تیم فوتسال دانشگاه آزاد جزو بهترین تیم های لیگ فوتسال بانوان است و خانم شهرزاد مظفر، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان هدایت تیم دانشگاه آزاد را نیز بر عهده دارند. دانشگاه آزاد در سه سال گذشته یا قهرمان بوده یا در جمع 3 تیم برتر قرار داشته است. یک سال قرار بود به تیم دانشگاه آزاد بروم و خودم هم علاقه داشتم به این تیم بپیوندم ولی دانشجو بودم و باید رفت و آمد می کردم اما قانون دانشگاه آزاد اجازه رفت و آمد نمی داد. هر بازیکنی دوست دارد در تیمی بازی کند که خانم مظفر، سرمربی اش است.

604

کد خبر: 915589

وب گردی

وب گردی