نشست تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در آلمان برگزار شد

باتوجه به ضرورت و اهمیت توسـعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پروژه‌های مرتبط، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر دارند هیأتی متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان را در تاریخ 20 و 21 تیرماه 1397 برای حضور در «نشست تجاری شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت» به شهر برلین کشور آلمان اعزام کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست مقامات دولتی، صاحبنظران، دست‌اندرکاران و مدیران شرکت‌های ایرانی، اروپایی بویژه آلمانی حضور خواهند داشت. برگزاری جلسات رو در رو با موضوعات تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، تجهیزات و ماشین‌آلات داروسازی، فناوری‌های نوین در زمینه بهداشت و سلامت و ... و ارائه محصولات در نمایشگاه جانبی از برنامه‌های این رویداد خواهد بود.
آلمان بزرگترین بازار محصولات پزشکی اروپا و سومین بازار محصولات پزشکی دنیا پس از امریکا و ژاپن است. علوم زیستی و سلامت هم اکنون در رده حوزه‌های با اولویت بالا اتحادیه اروپا و آلمان قرار دارند. آلمان با بیش از 82 میلیون نفر جمعیت، از پتانسیل مناسبی جهت صادرات محصولات حوزه بهداشت و سلامت برخوردار است.
از زمینه‌های مستعد صادرات به این کشور می‌توان به حوزه‌های سلامت مجازی، ابزارهای زیست‌پزشکی، ابزارهای تشخیص سرطان، فناوری‌های عکسبرداری، سلامت هوشمند، فناوری‌های پزشکی پژوهش محور و ... نام برد.
بودجه بهداشت و درمان کشور آلمان در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۱۵ میلیارد یورو بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۴۰۰ میلیارد یورو شود. در سال 2014 آلمان 18 میلیارد دلار واردات فناوری‌های پزشکی داشته است. در این میان، حجم تجارت ایران با کشور آلمان در سال 2016 حدود 2.9 میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2018 به بالاتر از 5 میلیارد دلار برسد.
مرکز همکاری‌های اقتصادی-تجاری ایران و اروپا (IEBC)، برگزارکننده نشست فوق در آلمان، در راستای تسهیل و تسریع روابط اقتصادی شرکت‌های ایرانی و اروپایی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی ایران و به طور خاص شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فعالیت می‌کند. ارائه مشاوره‌های تخصصی به منظور توسعه کسب و کار و صادرات، مشاوره جذب سرمایه‌های خارجی، مشاوره‌های حقوقی و مالی، برگزاری رویدادهای تجاری، جلسات B2B، نمایشگاه‌های تخصصی و همچنین کلیه خدمات اداری و پشتیبانی از جمله خدمات این مرکز است.
شرکت مشاوره مالی بتیس (BTIS) یکی از همکاران دیگر در برگزاری این رویداد خواهد بود. شرکت مشاوره مالی بتیس (BTIS) متشکل از کارشناسان برجسته حوزه سرمایه‌گذاری، خدمات مشاوره‌ای را به سرمایه‌گذاران خارجی در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در ایران ارائه می‌دهد. تهیه قراردادهای سرمایه‌گذاری، گزارش‌های بانکی، تامین مالی، تهیه گارانتی، مهندسی مالی، تهیه طرح تجاری و دیگر طرح‌های درخواستی از جمله خدمات این شرکت هستند.
کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بهداشت و سلامت می‌توانند درخواست خود جهت حضور در هیأت اعزامی را همراه با مدارک مورد نیاز به مرکز همکاری‌های اقتصادی- تجاری ایران و اروپا اعلام کنند.

202

کد خبر: 915603

وب گردی

وب گردی