سال نو را برای خود و اطرافیان، تلخ نکنیم 

معاون اجتماعی پلیس پایتخت، ضمن تبریک نوروز 97 به شهروندان تهرانی، به نکاتی درباره رعایت نکات ایمنی در روزهای پایانی سال خصوصا چهارشنبه پایانی سال، گفت: با انجام کارهای غیر مسئولانه و خطرناک، سال نو را برای خود و اطرافیانمان تلخ نکنیم. 

به گزارش ایسکانیوز،سرهنگ "مراد مرادی" با فرارسیدن نوروز 97 اشاره کرد و گفت: در این روزها همه شهروندان برای استقبال از نوروز آماده می شوند، از خانه تکانی گرفته تا خریدهای شب عید، اما در چهارشنبه آخر سال برخی نوجوانان و جوانان به خاطر رفتارهای غیرمسئولانه و غیر عقلانی، سال نو را برای خود و اطرافیانشان تلخ می کنند و متاسفانه هر سال در چهارشنبه پایانی سال، شاهد مجروح شدن تعدادی از شهروندان و گاهی از دست دادن جان آنها هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد با هوشیاری و مشارکت همه شهروندان برای امنیت چهارشنبه آخر سال و توجه به توصیه های ایمنی پلیس، نوروی همراه با شادی و سرور داشته باشیم.
این مقام انتظامی، با مخاطب قرار دادن والدین، افزود: بیایید تلاش کنیم با آموزش و کنترل فرزندان خود، از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کنیم.
سرهنگ مرادی، در بخشی دیگر از سخنان خود نکاتی را برای والدین، تصریح کرد که شامل موارد زیر می باشد: خانواده های سعی کنند در این ایام کنار و همراه فرزندان خود باشند تا علاوه بر کنترل رفتارهای هیجانی، از آنها مراقبت نمایند، فرزندان را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش زا، آگاه کنند، با تفریحات ناسالم موجبات ترافیک و ازدحام خیابان های نشوند، از نگهداری مواد آتش زا و تهیه و سخت وسایل آتش بازی از سوی فرزندانشان پیشگیری کرده و بر آنها نظارت داشته باشند.
معاون اجتماعی پلیس پایتخت، در ادامه بیان داشت: شهروندان گرامی در روزهای منتهی به سال نو، بیش از پیش و با درایت و عقلانیت، قبل از هر کاری به عواقب آن بیاندیشند و رفتارهای مسئولانه داشته باشند.
وی در پایان با تاکید بر این مطلب که همه ما باید از رفتارهای هیجانی دوری کرده و مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار دیگران باشیم، گفت: در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشت انتظامی مستقر در محله های تهران و یا به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش دهیم.

پایگاه خبری پلیس پایتخت

705

کد خبر: 915636

وب گردی

وب گردی