کریمی قدوسی: بعضی نمایندگان با گرفتن مقداری قیر استیضاح خود را پس می گیرند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استیضاح دو وزیر راه و وزیر رفاه را امضا کرده گفت: این دو وزارتخانه به دلیل داشتن ردیف های اعتباری بسیار، برای گرفتن رای اعتماد یک سری امتیازات را به نمایندگان می دهند و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی در تحلیل استیضاح وزیران در روزهای اخیر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: من استیضاح دو وزیر راه و وزیر رفاه را امضا کردم؛ ایرادی که به وزیر رفاه داشتم این است که این وزارتخانه به دلیل داشتن امکانات زیاد، فرصت های شغلی،‌ منافع مادی و همچنین منافع سیاسی مورد طمع است؛ وزیر روحیه باج دادن دارد و بسیاری از نمایندگان نیز اهل باج گرفتن هستند و لذا به نظرم یکی از انگیزه های استیضاح این موضوع بود.

وی اضافه کرد: حتی نزد من چندین واسطه فرستادند و پاسخ من به پیام ایشان این بود که اگر لیست نمایندگانی را که از او باج خواستند به من بدهند من هم امضای خود را پس می گیرم و به عنوان موافق پشت تریبون صحبت می کردم ولی این لیست را ندادند ولی اگر این اتفاق می افتاد حتما در مورد این قبیل نمایندگان افشاگری می کردم .

کریمی قدوسی درباره وزارت راه بیان کرد: متاسفانه همین وضعیت در وزارت راه نیز وجود دارد و بعضی نمایندگان هستند که با گرفتن مقداری قیر برای راههای روستایی شان استیضاح خود را پس می گیرند.

وی در ادامه افزود: این دو وزارتخانه به دلیل داشتن ردیف های اعتباری، وزارت راه که کل پروژه های عمرانی را در اختیار دارد و وزارتخانه رفاه که به دلیل سرمایه گذاری ها، استخدام ها و سفارش ها برای گرفتن رای اعتماد یک سری امتیازات مثل استخدام فرزندان را به نمایندگان می دهند و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این وزیران خودشان افراد سالمی هستند ولی برای ماندن در منصب نباید ارزشها و قداست ها را فدای این قضیه کنند.

کریمی قدوسی درباره وزیر راه آقای آخوندی گفت: جدای ازاین مسائله نسبت به آقای آخوندی درباره مسائل هوانوردی، حوادث، قصوری ها و کوتاهی هایی که بعد از برجام به وجود آمده اعتراضاتی وجود دارد.

وی اظهار کرد: از بیست سال قبل ما را تخلیه اطلاعاتی کردند اینکه شما در زمان تحریم چطور قطعه تهیه می کردید، از چه کشوری، از چه شرکت ثالثی، از چه بندری به چه تعداد تمام این اطلاعات ما در قالب فرمی به شرکت های اصلی داده شد و به توصیه وزیر راه که گفتند برجام آمده است و از فردا لازم نیست از واسطه ها قطعه بخرید تمامی اطلاعات را گرفتند اما الان یک لاستیک هواپیما هم نمی دهند.

کریمی قدوسی این تخلیه اطلاعاتی را بحرانی برای صنعت هوایی دانست و تاکید کرد: آقای آخوندی در بحث برجام، صنعت هوایی و بحث های ریلی، حاشیه زیاد دارد.

وی در پایان در مورد بحث طرح سوال از رئیس جمهورتصریح کرد: طرح سوال در هیات رئیسه تثبیت شده است و من صبح بررسی کردم و هیچ امضایی پس گرفته نشده و به قوت خودش باقی است لذا این شایعاتی که می گویند عده ای امضهایشان را پس گرفتند درست نیست.

۳۰۴

کد خبر: 915756

وب گردی

وب گردی