ابهام در واردات خودرو/ ورود خودرو 100 هزار دلاری به کشور با مصوبه جانبازان! + سند

در یازدهمین ماه از سال در حالی فهرست واردات خودرو بر روی سایت گمرک قرار گرفت که در این لیست نوع و مدل خودروهای وارداتی حذف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درحالی در روزهای پایانی سال 96 به سر می بریم که در این سال واردات خودرو دستخوش تغییرات بسیاری شد. از طرفی در اوایل سال سایت ثبت سفارش خودرو بدون اطلاع قبلی بسته شد و از طرف دیگر تعرفه واردات خودرو تغییر کرد و راه ورود خودروهای لوکس به کشور بسته شد.

اگر چه این تغییرات ناگهانی موجب بالا رفتن قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران شد اما در روزهای پایانی سال بنا به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل قیمت خودرو روند کاهشی را طی می کند.

بر اساس این گزارش اگرچه گمرک ایران هر ماه جزییات واردات خودرو را در سایت خود اعلام می کند اما در یازدهمین ماه از سال در حالی فهرست واردات خودرو روی سایت گمرک قرار گرفته که در این لیست نوع و مدل خودرو ذکر نشده و به نوعی می توان گفت مدل خودرو و سال ساخت از این لیست حذف شده است.

این گزارش می افزاید ژاپن،گرجستان،آلمان،امارات متحده عربی ،ترکیه،جمهوری کره،عمان،فدراسیون روسیه،فرانسه و مجارستان از کشورهای مبدا واردات خودرو دریازدهمین ماه از سال هستند.

نکته قابل توجه این است که گرانترین خودرو وارداتی در یازدهمین ماه از سال با قیمتی معادل 100 هزار و 655 دلار از امارات متحده عربی و با مصوبه جانبازان بالای 70 درصد به کشور وارد شده است.

گفتنی است حذف تدریجی مدل و نوع خودروهای وارداتی از لیست ماهانه گمرک از شهریور ماه آغاز شده است.

400

کد خبر: 915776

وب گردی

وب گردی