توسعه چابهار وابسته به توسعه میلک است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز میلک نقش مهمی در توسعه ترانزیت و مبادلات اقتصادی استان دارد، از این جهت توسعه چابهار وابسته به توسعه میلک است.

به گزارش ایسکانیوز، سید دانیال محبی در ادامه بازدید از طرح‌های عمرانی منطقه سیستان، از بازارچه و پایانه مرزی میلک بازدید کرد.

محبی در این بازدید تعامل و همکاری قانونمند با مردم و تجار افغانستانی را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان دارای مشترکات دینی، فرهنگی و زبانی بسیاری هستند و مردم دو کشور با هم قرابت های فامیلی دارند، از آن به عنوان یک ظرفیت برای توسعه روابط بین دو کشور یاد کرد.

استاندار همچنین تسهیل در ترانزیت و صادرات و واردات انواع کالا از طریق مرز میلک را خواستار شد.

محبی گفت: توسعه بندر چابهار وابسته به توسعه میلک است که باید همه زیرساخت‌ها و شرایط این مهم با هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی تقویت شود.

پایانه مرزی میلک در شهرستان هیرمند واقع شده ‌که با شهر زرنج ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان از ایستگاه اصلی پمپاژ آب به عنوان طرح تغذیه کننده خط اصلی آب مورد نیاز پروژه آبیاری دشت سیستان بازدید کرد.

این ایستگاه با ظرفیت 11 هزارو 500 لیتر در ثانیه و در زمینی به مساحت چهار هکتار شامل تاسیسات جانبی‌، ساختمان‌ها‌، سازه‌ها و تجهیزات مکانیکی و برقی ، 35.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرایند کار این ایستگاه بدین صورت است که آب مورد نیاز پمپاژ از طریق چاه نیمه چهارم به وسیله سازه‌های آبگیر هدایت شده و با ظرفیت7 هزار متر مکعب پس از ورود به حوضچه مکش و انجام فرایند فنی به شبکه اصلی پمپاژ می‌شود.

این ایستگاه دارای 20 تلمبه خانه برای تامین آب شهرستان‌های زهک و هیرمند و تعداد دو پست برق مجزا است.

همچنین استاندار از پل بزرگ رودخانه سیستان در زهک نیز بازدید کرد.

محبی در این بازدید گفت: پل بزرگ رودخانه سیستان با اعتبار 180 میلیارد ریال که در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک قرار دارد، آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد: ساخت این پل با 300 متر طول و 12 متر عرض از حدود پنج سال پیش در شهرستان زهک در شمال سیستان و بلوچستان و بر روی این رودخانه آغاز شده است.

استاندار افزود: این پل مسیر ترانزیتی چابهار - میلک را حدود 60 کیلومتر نزدیک تر می‌کند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: پل رودخانه سیستان دسترسی خودروهای صادراتی از چابهار به پایانه مرزی میلک را آسان می‌کند.

وی تصریح کرد: این پل در امتداد بزرگراه چابهار - میلک بر روی رودخانه سیستان ساخته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان کاهش بار ترافیک و زمان تردد وسایط نقلیه فعال در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی این طرح بزرگ در منطقه ذکر کرد.

901

کد خبر: 915778

وب گردی

وب گردی