انوشیروانی: فدراسیون ظاهرساز است و همه چیز را مهندسی می‌کند/ به استان‌ها پول می‌دهند و رأی می‌خرند

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: فدراسیون تلاش کرده تیم ملی را حفظ کند و به جوان ترها فرصت حضور نمی دهد که یک سیاست غلط به شمار می رود.

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد روندی که وزنه برداری ایران در سال 1396 طی کرد، اظهار داشت: سال 96 از لحاظ نتیجه گیری برای تیم ملی بزرگسالان، سال خوبی بود و تیم ما قهرمان جهان شد، البته می توانستیم در مسابقات جهانی نتایج بهتری کسب کنیم. وزنه برداری ایران از نظر کمی و کیفی دچار افت شده و استان ها و باشگاه های ما در لیگ وزنه برداری، شرایط خوبی ندارند.

وی ادامه داد: در سال جاری برای نفوذ در سطح آسیا و انتخابات ریاست فدراسیون جهانی تلاش کردیم اما حتی نتوانستیم یک نماینده در مهم ترین بخش های وزنه برداری قاره و دنیا داشته باشیم. متأسفانه شاهد هستیم کشورهایی مثل نپال و تایلند که در وزنه برداری آسیا و جهان، حرفی برای گفتن ندارند، دارای نفوذ در فدراسیون جهانی هستند اما کشورمان که قهرمان های المپیک دارد، حتی یک کرسی بین المللی ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: مسابقات رده های پایه و بزرگسالان ما که برگزار شد به هیچ عنوان سطح کمی و کیفی خوبی نداشت و شرایط لیگ و استان های ما به شدت دچار ضعف بود. سیاست فدراسیون وزنه برداری در قبال لیگ و باشگاه ها بسیار اشتباه است، ظاهرسازی می کند و همه چیز را مهندسی کرده و خوب نشان می دهد، در حالی که هیچ چیز خوب نیست.

انوشیروانی خاطرنشان کرد: تاکنون نسل جوان تر اجازه ورود به ورزنه برداری را پیدا نکرده است. فکر می کنم ریاست فدراسیون وزنه برداری ایران بیشتر به فکر رسیدن به کرسی های آسیایی و جهانی است ولی در این امر نیز ناکام بوده. وزنه برداری ما مریض است و نیاز به تغییرات زیادی دارد. اسپانسر به درستی جذب نشده، در باشگاه ها نیز استعدادیابی صحیحی صورت نمی گیرد و طبیعتا شور و شوق برای جذب ورزشکار از بین رفته است. تنها دو، سه استان وضعیت خوبی برای جذب اسپانسر و پرورش وزنه برداران جدید دارند.

وی افزود: فدراسیون تلاش کرده تیم ملی را حفظ کند و به جوان ترها فرصت حضور نمی دهد که یک سیاست غلط به شمار می رود. در واقع سیاست های فدراسیون وزنه برداری شکست خورده است. پس از 3 سال به حساب استان ها پول ریخته می شود که نشان می دهد برای خودشان رأی می خرند.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری در پایان گفت: جام فجر که در ایران برگزار شد از سطح کیفی بسیار پایینی برخوردار بود و فقط 30 شرکت کننده ضعیف داشت و کشورهای خوب وزنه برداری در این مسابقات شرکت نکردند.

604

کد خبر: 915845

وب گردی

وب گردی