از برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال تا سقوط هواپیمای ترکیه در استان چهار محال و بختیاری

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در شهرهای مختلف کشور، سقوط هواپیمای ترکیه در خاک ایران، اعتراض مردم اصفهان نسبت به انتقال آب زاینده رود به یزد، فوت چشم پزشک شیرازی، درخواست نماینده درگز در رابطه با ایجاد استان خراسان مرکزی و واکنش فرماندار مشهد و همچنین برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند که در ادامه به مهمترین اخبار نگاهی خواهیم داشت.

کاهش تلفات چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته

در شب چهارشنبه آخرسال اخبار و گزارش های رسیده از شهرهای مختلف استان های کشور حاکی از آن بوده که بی احتیاطی و بی توجهی برخی افراد باعث مصدومیت و انفجار در شهرها و حتی مصدومیت افراد اطراف خودشان شده است.

این موضوع در حالی است که دکتر پیر حسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در رابطه با چهارشنبه آخر سالی که گذشته از کاهش تلفات این شب خبر داده است و گفته است که در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۲۰۸۲ مصدوم در کل شهرهای ایران داشته ایم.

پیکر آخرین جانباخته سقوط هواپیمای ترکیه پیدا شد

اقبال عباسی با تایید خبر کشف آخرین پیکر جانباختگان سقوط هواپیمای ترکیه در ایران به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: هر 11 پیکر پیدا شده اند و از قله کوه به دامنه کوه انتقال یافته اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجساد را قرار است به پزشکی قانونی استان انتقال دهند.

لینک این گفت وگو را در ادامه ببینید: "http://l1l.ir/4so2"

14 سال کشاورزان شرق اصفهان از حق قانونی و شرعی خود وامانده اند

حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان گفت: 14 سال است که تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد برای تامین آب آشامیدنی اصفهان، یزد و کشاورزری چهارمحال و بختیاری احداث شده که هنوز راه اندازی نشده و آبی هم به آن اضافه نشده اما آب ها هر روز از زاینده رود بیشتر برداشت شده که در نتیجه 14 سال کشاورزان شرق اصفهان از حق قانونی و شرعی خود وامانده اند.

وی با بیان این که وزارت نیرو در این زمینه کوتاهی کرده و احساس مسوولیت نداشته، اظهار داشت: وزیر نیرو عوض شده و وزیر نیروی جدید آمده، معاونان عوض شده و در نتیجه یکسری معاون دیگر آمده اند اما آنچه که در این میان اتفاق افتاده ضرر و زیانی است که به کشاورزان شرق اصفهان وارد شده است.

لینک این گفت وگو را در ادامه ببینید: "http://l1l.ir/4sn-"

تغییر سناریو عملیات جست وجوی حادثه سقوط هواپیما

فرماندار شهرستان دنا با بیان این که سناریوی عملیات جستجوی حادثه سقوط هواپیمای تغییر کرده است، گفت: چندین کمپ در ارتفاعات با تجهیزاتی برای استراحت و تغذیه در آنجا مستقر کرده ایم تا نیروها از دامنه کوه ها با تجهیزات حرکت نکنند و به صورت شیفتی دو الی سه روز یک بار برای جست وجو از کمپ ها اعزام شوند.

وی با بیان این که کمپها آماده هستند، گفت: 2 جان پناه در ابعاد 2 در 3 و قریب به 10-12 چادر کوهنوردی آماده است تا با مناسب شدن وضعیت جوی هوا این انتقال صورت خواهد گرفت.

بهشتی روی گفت: براساس پیش بینی هواشناسی از روز سه شنبه هوا مناسب می شود و اگر با مشکل باد روبه رو نشویم اولویت اول کوهنوردان را به منطقه انتقال خواهیم داد و سپس گروه پشتیبان را برای احداث این کمپها به آنجا انتقال خواهیم داد.

لینک این گفت وگو را در ادامه ببینید: "http://l1l.ir/4so3"

نگاهمان به مشهد باید نگاه ملی باشد

نوروزیان در رابطه با بودجه مشهد گفت: بودجه ای که برای مشهد در مجلس مصوب شده برای حل مشکلات شهر کفایت نمی کند.

وی با بیان این که باید به مشهد توجه ویژه ای شود گفت: مشهد به عنوان یک کلانشهر بسیاری از زیرساخت ها، مسایل و امکاناتش در اختیار تنها شهروندان مشهدی نیست بلکه در اختیار تمام شهروندان کشور است، بنابراین با توجه به این موضوع که تمام امکانات مشهد به صورت ملی استفاده می شود باید نگاهمان به مشهد هم نگاه ملی باشد، اگر این نگاه را نداشته باشیم خیلی از مشکلات آن حل نخواهد شد.

لینک این گفت وگو را در ادامه ببینید: "http://l1l.ir/4so8"

فعالیت دو کمیته برای رویداد همدان 2018

مالمیر با اشاره به این که دو کمیته برای رویداد همدان 2018 در حال فعالیت هستند، گفت: کمیته اول کمیته اطلاع رسانی است که دوستان خانه مطبوعات در آنجا حضور داشته و طبیعتا برنامه شان آماده است و کمیته دیگر کمیته تبلیغات است که با مسوولیت شهرداری به برنامه های تبلیغاتی در سطح ملی، بین المللی و استانی می پردازد. این برنامه ها سبب می شود تا نسبت به گذشته شاهد اطلاع رسانی و تبلیغ بیشتر استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در رابطه با این موضوع که چرا به رویداد همدان 2018 نسبت به رویدادهای دیگر پرداخته نشده است، گفت: خوشبختانه رسانه ها همکاری بسیار خوبی در این رابطه داشتند اما این موضوع که به تبریز 2018 بیشتر پرداخته شده و خصوصا در رسانه ملی کمتر به همدان 2018 پرداخته شده دلیل آن، این است که رویداد تبریز 2018 حدود دو سال است که آغاز شده اما همدان 2018 چند ماهی بیش نیست که آغاز شده است.

لینک این گفت وگو را در ادامه ببینید: "http://l1l.ir/4so4"

احزاب و سازمان های مردم نهاد بیشتر فعال باشند

استاندار قزوین در رابطه با جایگاه احزاب در میان مردم استان گفت: احزاب معمولا در انتخابات مجلس، شورای شهر یا ریاست جمهوری خودشان را نشان می دهند اما در مجموع من اعتقاد دارم که احزاب و سازمان های مردم نهاد باید بیش از این فعال باشند.

زاهدی با بیان آن که تا بحال هر کسی مجوز خواسته ما آن را صادر کرده ایم، گفت: دوشنبه گذشته یک انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین المللی امام خمینی همایشی را با حضور دکتر ابتکار یکی از فعالان حوزه زنان برگزاری کرد که استانداری مجوز برگزاری این همایش را صادر کرده بود.

لینک این گفت وگو را در ادامه ببینید: "http://l1l.ir/4sob"

چشم پزشک شیرازی درگذشت

پروفسور علی اصغرخدادوست جمعه شب به وقت ایران در یکی از بیمارستان های خارج از ایران در سن ۸۲ سالگی فوت کرد.

پروفسور علی‌اصغر خدادوست در سال ۱۳۱۴ در شیراز زاده شد.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: "http://l1l.ir/4soe"

901/900

کد خبر: 915884

وب گردی

وب گردی