«بهارانه» در رادیو قرآن از لحظه تحویل سال نو

همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۳۹۷ و آغاز بهار طبیعت، شبکه‌ رادیویی قرآن با هدف ایجاد فضای شاد و معنوی با تولید و پخش ویژه برنامه تحویل سال با عنوان «بهارانه» مخاطبان را در این لحظات همراهی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز از رادیو قرآن، همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۳۹۷ و آغاز بهار طبیعت، ویژه برنامه «بهارانه» با هدف اطلاع رسانی، ایجاد فضای شاد و معنوی سه شنبه ۲۹ اسفندماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰:۵۰ به صورت زنده از رادیو قرآن تقدیم مخاطبان می شود.

با توجه به اینکه روز اول فروردین شهادت امام هادی (ع) می باشد در ویژه برنامه تحویل سال بعد از اذان مغرب در آیتم ۳ تا ۵ دقیقه ای به ویژگی های شخصیتی این امام همام پرداخته خواهد شد.

قبل از اذان وارد فضای مناجاتی خواهیم شد و تلاوت قبل از اذان مغرب به صورت زنده توسط یکی از قاریان بین المللی قرائت می شود. پس از نماز و تعقیبات آن وارد فضای لحظات قبل از سال تحویل می شویم در این بخش با آیتمی به کارشناسی آقای کوه کرم به موضوع اتفاقات نجومی در خصوص تحویل سال پرداخته می شود.

بعد از این به لحظات تحویل سال میرسیم و دعای تحویل سال قرائت می شود و در لحظه تحویل سال با پخش صدای نقاره خانه امام رضا(ع) تحویل سال انجام خواهد شد.

پس از تحویل سال سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال و سپس سخنان رئیس جمهور کشورمان و در پایان پیام نوروزی استاد احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه ی رادیویی قرآن به سمع شنوندگان خواهد رسید.

این گزارش حاکیست، در ادامه ویژه برنامه بهارانه به موضوع صله ارحام و عید نوروز و سنتهای نیکوی نوروز پرداخته می شود؛ در طی برنامه نیز سه تلاوت زیبا که تاکنون از رادیو قرآن پخش نشده به رای گیری گذاشته می شود تا به انتخاب و رای گیری شنوندگان در نیمه یا پایان برنامه پخش شود.

آیتم سفرکردگان قرآنی سال ۹۶، سر تیتر رویدادهای قرآنی سال ۹۶، پیام های تبریک مسئولان و همکاران رادیو قرآن، ارتباط با اماکن مذهبی کشور از جمله حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم مطهر احمدبن موسی(ع) در شاه چراغ از دیگر آیتم های این ویژه برنامه است.

اطلاع رسانی و ایجاد فضای شاد و معنوی در لحظات قبل و بعد از تحویل سال نو و همچنین ایجاد امید در سال نو از اهداف این ویژه برنامه است.

این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی فاطمه رحمانی، اجرای علی جباری، گزارشگری زهرا خردمندنیک، نویسندگی نرگس فتحی، محقق و پژوهشگر مریم کلانتری و هماهنگی ناصر مصداقی از ساعت ۱۸ الی ۲۰:۵۰ به صورت زنده تقدیم مخاطبان خواهد شد.

502

کد خبر: 915896

وب گردی

وب گردی