تشکیل نخستین جلسه از دوره دوم حلقه کتاب خوانی دانشگاه آزاد اسلامی اوز

اولین جلسه از دوره دوم حلقه کتابخوانی باشگاه کتاب دانشجویان دانشگاه با شرکت 12 نفر از اعضای باشگاه و با حضور استادان، رئیس و کارکنان در کتاب خانه مولوی (خیریه حاج ابراهیم کریما) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اوز، شیما رحمان پور، مجری طرح کتاب خوانی، اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی اوز از سال 95 آمادگی خود را برای گسترش امر کتاب خوانی با مشارکت آموزش و پرورش اعلام کرد. با وجود حمایت رییس آموزش و پرورش اوز و همکاری بعضی مدیران و دانش آموزان مدارس اما برنامه آن گونه که نظر دانشگاه بود پیش نرفت.»

رحمان پور با بیان وجود مشکلات و تنگناهای مختلف برای همه مسئولان ابراز امیدواری کرد این طرح اساسی به شکل های مختلف دنبال شود و از ترم مهر 96 با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و تشکیل باشگاه کتابخوانی طرح را ادامه دادیم و علاقمند هستیم در سطح شهر و بخش گسترش پیدا کند.

پس از آن، اعضا جهت تشکیل مرتب و بی وقفه حلقه مطالعاتی ترم جدید برنامه ریزی کردند و در خصوص برگزاری بهتر و کیفی تر جلسه ها و معرفی کتاب به تبادل نظر پرداختند. پس از رای گیری، کتاب «پیرمرد و دریا» نوشته ارنست همینگوی با بیشترین آرا انتخاب شد و از شرکت کنندگان خواسته شد قبل از شروع جلسه بعدی، کتاب را مورد مطالعه قرار دهند تا خوانش جمعی و نقد و بررسی آن به شکلی اصولی تر پیش رود.

عبدالعزیز خضری، رئیس دانشگاه، که در جمع دانشجویان عضو حلقه کتابخوانی حضور یافته بود، طی سخنانی اظهار کرد: «دانشگاه با دانشجو معنا پیدا می کند، اگر دانشجو نباشد دانشگاهی هم وجود نخواهد داشت.»

وی افزود: «با وجود نیازمندی گسترده به منابع مالی که دامنگیر دانشگاه ها از جمله این مرکز که از روز ایجاد هم سرمایه پیش بینی شده یا نیکوکاری که اعتبار مورد نیاز ساختمان را تقبل کند، در دست نداشته است، این امر سبب نشده است که دنبال ساخت ساختمانی مناسب نباشیم.»

رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد: «در حال حاضر دارای 7 تالار مناسب برای فعالیت دانشجویان هستیم و از استادان و خود دانشجویان انتظار داریم از آن استفاده مطلوب کنند.»

خضری با برگشت به صحبت اول خود و با بیان دانشجو محوری برای فعالیت های مختلف دانشگاه، یادآور شد: ضرورت دارد دانشجویان، بسته به استعداد خود، دنبال اقدامات مختلف باشند و منتظر درخواست بخش های فرهنگی و آموزشی نمانند.

وی با ابراز خشنودی از انگیزه اعضای باشگاه یادآور شد: «با کمک شما بایستی دارای تیم های متعدد کتابخوان، نه تنها در دانشگاه بلکه خارج از آن نیز باشیم.»
علیرضا کشفی نیا، استاد ادبیات دانشگاه، از دانشجویان خواست سیر مطالعاتی را در پیش بگیرند و به شکل هدفمند جلسه ها را دنبال کنند و این کار با شروع مطالعه از کتاب های ساده تر و به تدریج کتاب هایی کمی پیچیده تر میسر خواهد شد.

در این جلسه، علاوه بر نامبردگان، بهاره بهبین، فاطمه قاسمی، از استادان، زینب آگاهی، فارغ التحصیل، محمدمهدی نادرپور، امید ریاحی، نگین ملک پور، علی اکبر امانی، نازآفرین جعفرپور، شهربانو افشاری، فروغ شمسی، امیرحسین هوشمند و مریم شرفی، از دانشجویان، حضور داشتند.

201

کد خبر: 915922

وب گردی

وب گردی