مراسم بزرگداشت سردار همیشه قهرمان شهید حسین املاکی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سردار همیشه قهرمان شهید حسین املاکی با حضور روسا و مسئولان ادارت شهرستان لنگرود به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم سید جواد سلیمانی ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود که با همراهی سایر دانشگاه های سطح شهرستان در برگزاری این مهم کوشش کردند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه شهرستان لنگرود یکی از بزرگترین و سرنوشت سازترین وقایع انقلاب را، رخداد دفاع مقدس برشمرد و ابراز داشت:« که دفاع مقدس فرهنگی است که مردان بزرگی مثل شهید املاکی از این میهن عروج داشتند باشند و فرهنگ ساز واقعی جبهه های نور باشند.»

سلیمانی گفت:«امروز بعداز گذشت سالها از این دوران طلایی، وظیفه ی ما در قبال این رادمردی ها چیست؟ نسل سومی که قرار بود تربیت شده شهیدانی چون املاکی باشیم چگونه می توانیم در نسل چهارم انقلاب تاثیر گذار باشیم و در تربیت آنان موثر واقع شویم.»

وی افزود:« مسیر اصلی انقلاب از راه پاسداشت و قدرشناسی میّسر بوده و اگر جامعه در قدردانی از مردم و جوانان خود غافل گردد از درون فاسد خواهد شد. اهمیت موضوع را می توان در سخنان رهبری یافت که می فرماید باید قدردان مردم و جوانان بود.»

سلیمانی ادامه داد:« عدم شناخت از ابعاد و سیره ی شهدا، نسل های بعد را در پاسداشت از دستاوردهای عظیم شهدا دور خواهد کرد. شهید املاکی خود را وقف مردم کرد و مهمترین عیب کار در جامعه این است که امروز قدردان اون نباشیم.»

خطیب جمعه شهرستان لنگرود در چگونگی قدردانی از شهدا دو محور را برشمرد و بیان کرد:«نگاه توحیدی» و «الگوپذیری در پرتو زمانه شناسی» مهمترین شاخص های قدردانی در نسل سوم می تواند باشد.»

وی گفت:« نگاه توحیدی که همان الله محوری است که جوان، با بصیرت و نگاه بر اساس داده های الهی مسیر آینده را ترسیم می کند. نگاه توحیدی در بین جوانان در عصر کنون می تواند خط بطلانی بر «من» نگری که نگرش غالب در غرب است باشد که با حذف این خصیصه می توانیم فداکاری، ایثار و از همه مهمتر شهادت را در درون جامعه زنده نگه داریم. جامعه ای که هنوز در آن جوانانی پیدا می شوند که در راه حفظ آرمان های انقلاب در خارج از مرزهای کشور مدافعانی را در راه حریم ولایت پرورش داد.»

سلیمانی افزود:« الگوپذیری در پرتو زمانه شناسی نیز یکی دیگر از راه کارهای قدردانی از شهداست که نسل سوم با بیداری و بصیرت باید اجازه نابودی دشمنان این انقلاب در مورد الگوها و ارزش های زمان خود را ندهد که با نابودی ارزشها، مسیر اصلی انقلاب به انحراف کشیده خواهد شد.»

در پایان ضمن تشکر مجدد از حضور دانشگاهیان و فرهیختگان در چنین مناسبتی، ادامه دادن راه شهدا را از خداوند متعال برای همگان خواستار شدند.

کد خبر: 916021

وب گردی

وب گردی