قراردادهای جدیدی در راه است/ فضا برای حضور شرکتهای داخلی مساعد شد

وزیر نفت گفت: با اجرای قرارداد با شرکت معتبر روسی زاروبژنفت در قالب آی پی سی تولید روزانه 67 هزار بشکه در میادین آبان و پایدار غرب به 107 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن زنگنه وزیر نفت، در مراسم اجرای قرارداد بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری میادین نفتی آبان و پایدار غرب بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت های زاربژنفت روسیه و دانا انرژی اظهار کرد: امروز نخستین بار است که قرارداد توسعه یک میدان نفتی ایران با شرکتی روسی امضا می شود.
او تاکید کرد: برای اولین بار است که یک شرکت کاملا خصوصی به عنوان یک شرکت ایرانی E&P ایرانی در قرارداد IPC حضور دارد و این قرارداد به گونه‌ای دیده شده که علاوه بر 20 درصد سهم شرکت ایرانی، شرکت‌های ایرانی دیگر نیز بتوانند در دوره 10 ساله اجرای قرارداد نقش‌آفرینی و فعالیت داشته باشند.
وزیر نفت افزود: امروز همچنین برای اولین بار است که یک شرکت صد درصد خصوصی به عنوان شرکت اکتشاف و تولید ایرانی در قرارداد توسعه میدان مشارکت می کند.
زنگنه تصریح کرد: در حالت فعلی میزان تولید نفت از میادین مشترک آبان و پایدارغرب در 10 سال آینده 35 میلیون بشکه خواهد بود که با اجرای این قرارداد و افزایش ضریب بازیافت برداشت نفت 67 میلیون بشکه به تولید 10 ساله این میادین اضافه می‌شود که با قیمت کنونی نفت معادل 4 میلیارد دلار درآمد بیشتر برای کشور خواهد بود.
او تاکید کرد: از حمایت مجلس و رئیس کمیسیون انرژی قدردانی می کنم، حضور برخی نمایندگان در این مراسم بیش از پیش نشان دهنده این حمایت است.

زنگنه خاطر نشان کرد: امیدواریم با امضای قراردادهای دیگری در آینده، فضا برای فعالیت شرکت های ایرانی مساعد شود.
402

کد خبر: 916025

وب گردی

وب گردی