خشکسالی را جدی بگیرید/ سرزمین مادری بر روی کمربند خشکسالی

تغییر اقلیم به عنوان یک پدیده جهانی،  سبب گرم شدن و آلودگی هوا شده که می توان آن را دلیلی مهم برای توجه به خشکسالی ذکرکرد. آلودگی فزاینده محیط زیست و تخریب آن را نیز باید مورد توجه قرار داد چرا که خشکسالی در شرایط آلودگی محیط زیست، اثرات منفی مضاعفی بر موجودات زنده باقی می گذارد. 

به گزارش ایسکانیوز دکتر غلامرضا معصومی کارشناس ارشد محیط زیست در این یادداشت می نویسد : با توجه به شرایط جغرافیایی کشورمان باید درک درستی از خطرپذیری داشته باشیم و بدانیم با چه مخاطراتی رو به رو هستیم.

کشور ما روی کمربند خشکسالی جهانی واقع شده و بحث سازگاری با خشکسالی که در دولت مطرح هست نیز جهت مقابله با این مخاطره است، که به لحاظ اقتصادی بر تمام جوامع اثرگذار است و تاثیر پدیده خشکسالی چه در زندگی شهری و چه در بخش کشاورزی اهمیت توجه خاص به این مهم را دو چندان می کند.

شاید یکی از راهکارها برای حفظ محیط زیست، کاهش سرعت بروز عوارض تغییرات اقلیمی و حتی خشکسالی، کاشت درخت به خصوص درختان بی نیاز به آب یا نیازمند به آب کمتر باشد و مهمتر از آن جلوگیری از قطع درختان، صرفه جویی در مصرف کاغذ، استفاده از مدادهای بازیافتی، جدا سازی زباله خشک و تر و ... باشد اما اگر همگی دست به دست هم دهیم، با همین کارهای کوچک می توانیم شرایط را بهتر کنیم و از زمین محافظت کنیم.

700

کد خبر: 916066

وب گردی

وب گردی