روند چاقی دختران دانش‌آموز متوقف شده است/ اجرای طرح ضربتی 6 ماهه برای آموزش معلمان مدارس پایه

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس آماری که به دست آمده روند چاقی دختران دانش‌آموز متوقف شده است و 3 دهم درصد چاقی پسران دانش‌آموز نیز کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ؛ با بیان اینکه محدودیت فضا و تجهیزات ورزشی برای دختران در کشور سابقه طولانی دارد، اظهار داشت: اجرای یک طرح ضربتی برای معلمان 6 پایه مقطع ابتدایی برنامه‌ریزی شده است که در این طرح این معلمان طی 6 ماه با ورزش مأنوس شده و آموزش‌های لازم ورزشی را ببینند تا بتوانیم از نیروی معلمان مدارس پایه برای جبران کمبود معلم ورزش استفاده کنیم.

وی افزود: در مدارس نوساز تمام استانداردهای ورزشی رعایت می‌شود اما در مدارس قدیمی مشکل فضای ورزشی به‌خصوص برای دختران وجود دارد.

حمیدی با بیان اینکه چهار دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اجرا شده است، گفت: براساس آماری که به دست آمده است روند چاقی دختران دانش‌آموز متوقف شده و 3 دهم درصد چاقی پسران دانش‌آموز نیز کاهش یافته است.

وی تصریج کرد: استقبال خوبی از المپیادهای درون مدرسه‌ای صورت گرفته است و تدوام این المپیادها دیگر پیگیری و دستور ستادی نیست بلکه میل و علاقه دانش‌آموزان است.

فارس

706

کد خبر: 916170

وب گردی

وب گردی