خادمی: دولت بجای بزرگ کردن خودش مشکلات خودش را حل کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه به جای بررسی مشکلات و حل منطقی آنها به فکر بزرگ کردن دولت می رویم گفت: متاسفانه تاکنون به جای آنکه مشکلات را بررسی و راهکار ارائه دهیم گمان میکنیم که باید دولت را بزرگ کنیم.

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز هدف از ایجاد، ادغام یا تفکیک دستگاهها را تشریح کرد و گفت: تشکیل یک دستگاه یا وزارتخانه به منظور تسهیل و انجام بهتر امور، وظایف و مسوولیت هایی است که برای آن بخش تعریف می شود، بنابر این قبل از آنکه برای دستگاهها بخواهیم تصمیمی بگیریم، بهتراست بدانیم که چه برنامه ای داریم.

وی با تاکید بر اینکه هرگز عملکرد دستگاهها را بررسی نمی کنیم گفت: آیا بهتر نیست قبل از آنکه دست به تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بزنیم، عملکرد آن را بررسی می کردیم و سپس چنین تفکراتی را در نظر می گرفتیم.

نماینده ایذه و باغملک با ابراز تاسف از اینکه هنگام ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنایع ومعادن نیز کار کارشناسی انجام نشد گفت: اکنون کسانی که به دنبال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند بازهم اشتباه می کنند زیرا به جای آنکه اشکالات را بررسی و در خصوص آنها نظر بدهند، نسبت به بزرگ کردن دولت با ایجاد وزارتخانه جدید طرح موضوع می کنند.

وی تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را به زیان مدیریت کلان کشور دانست و گفت: اکنون کسانی که مدعی ایجاد این وزارتخانه هستند معتقد هستند که تنها یک وزیر اضافه می شود در صورتی که بیش از اینها گسترش خواهد یافت و برای دولت و البته اقتصاد کشور هزینه خواهد داشت.

خادمی ادغام و تفکیک وزارتخانه را بازی دولت و مجلس توصیف کرد وگفت: معلوم نیست چه کار می کنیم. یک روز چند وزارتخانه را ادغام می کنیم و مدتی بعد پشیمان می شویم که چرا چنین کاری کردیم و همه کارهای کشور را رها میکنیم و به تفکیک این وزارتخانه فکر می کنیم بدون آنکه بدانیم مشکل ا صلی کشور ما ادغام و تفکیک نیست.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات و بهسازی امور را وزیر و کارکنان زیر مجموعه وزارتخانه رقم می زنند گفت: متاسفانه چون کارایی دستگاهها یا وزارتخانه های ما کم است، به جای آنکه دلایل کم کاری ها و مشکلات را بررسی کنیم، به فکر ایجاد وزارتخانه جدید می افتیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از کمیسیون مشترک خواست به جای آنکه به تفکیک وزارتخانه ها فکر کنند و برای مجلس و دولت حاشیه درست کنند، اشکالات را بررسی کنند و راهکارهای عملی برای حل آنها ارایه دهند.

وی با تاکید بر مخالفت با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر این تفکیک صورت بگیرد نه تنها باید وزارتخانه جدید ایجاد کنیم، بلکه باید ساختمان برای وزارتخانه جدید تهیه شود و در سراسر کشور نیز تشکیلات و کادر و تجهیزات برای آنها تهیه کنیم که هر کدام از این موارد بخشی از بودجه را در شرایطی که با کسری بودجه رو به رو هستیم نابود می کند.

301

کد خبر: 916248

وب گردی

وب گردی