توصیه‌های سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در آستانه سال نو

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و عید نوروز که مردم نسبت به خانه تکانی و تدارک مسافرت‌های نوروزی اقدام می‌کنند، جهت برقراری ایمنی در محیط خانه و خانواده و داشتن ایامی خوش، توصیه‌هایی را ارایه کرد.

به گزارش ایسکانیوز ؛ جلال ملکی در این باره به مردم توصیه کرد: لازم است افراد در زمان نظافت خانه خود و خانه تکانی و استفاده از نردبان و یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین کاملا مطمئن باشند و از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده کنند.

وی گفت: همچنین مردم از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی باشند در خانه تکانی توسط مواد سریع الاشتعال (مثل بنزین) جدا خودداری کنند. از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس و جوهر نمک و مانند اینها روی زمین و در دسترس کودکان در خانه تکانی جدا خودداری کرده و در حد استاندارد از آنها استفاده کنید.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان آتش نشانی، ملکی افزود: در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل در خانه تکانی احتیاط لازم را نموده و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیزها جدا خودداری کنید.

وی افزود: شست وشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق در خانه تکانی بسیار خطرناک بوده و احتمال برق گرفتگی افراد را افزایش می‌دهد، لذا اول برق وسیله برقی را قطع و سپس این لوازم را پاک کنید.

ایسنا

706

کد خبر: 916264

وب گردی

وب گردی