اگر جامعه با مسائل دینی آشنا نشود جهل و حماقت رشد پیدا می کند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه جامعه دینی به افراد دین شناس نیاز دارد که اهل تفکر و تفقه در دین باشند، اضافه کرد: اگر جامعه با مسائل دینی آشنا نشود جهل و حماقت رشد پیدا می کند.

به گزارش ایسکانیوز ، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: وهابیت به دنبال این است که نه تنها خمس بلکه احکام شیعه از بین برود و در نهایت شیعه نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: مردم خصوصا جوانان باید به تبلیغات دروغین گسترده وهابیت علیه فقه شیعه در شبکه های بیگانه هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه خمس علت بقای تشیع است، اظهار کرد: کمونیست ها و نیروهای انحرافی که اسلام را قبول ندارند، مخالف خمس هستند و سعی بر تبلیغ منفی علیه خمس هستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: بیگانگان خمس هراسی را تبلیغ می‌کنند درحالی‌که کسانی که خمس خود را می‌پردازند می‌دانند که پرداخت خمس به اهلش کلید روزی آن‌ها است.

وی اضافه کرد: فرهنگ خمس همه مردم جامعه را در بر می گیرد و باید مانند فریضه زکات تعداد افراد مشارکت کننده در آن با آگاه سازی بالاتر رود.

آیت الله نعیم آبادی با تأکید بر اینکه با پرداختن خمس، بار سنگین گناهان از دوش پرداخت‌کنندگان برداشته می‌شود، عنوان کرد: بعد از بیان حکم خمس، خدای متعال در قرآن فرمود، ندادن خمس به اصل ایمان برمی‌گردید و اگر ایمان به خدا و رسول (ص) داریم باید خمس بپردازیم.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: خمس را باید در بین مردم مطرح کرد تا در روز قیامت دچار این پرسش نشویم که آیا مردم می‌دانستند که برکات خمس و ضرورت آن تا چه اندازه است؟ لذا باید در ترویج فرهنگ خمس اهتمام داشت حتی اگر بدانیم در جامعه اثرگذار نباشد.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه توحید و معاد را جان مایه اسلام دانست و عنوان کرد: ما باید بدانیم تکلیف دینی مان چیست و احکام اسلامی را دنبال کرده و براساس آن رفتار کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه دینی به افراد دین شناس نیاز دارد که اهل تفکر و تفقه در دین باشند، اضافه کرد: اگر جامعه با مسائل دینی آشنا نشود جهل و حماقت رشد پیدا می کند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: جامعه ای که تفکر در دین نداشته نباشد، به جامعه بادیه نشین(اعرابی) تبدیل می شود.

آیت الله نعیم آبادی علت اصلی گرفتاری ها و مشکلات ما در جامعه جهل در مسائل ذکر کرد و افزود: حوزه علمیه جای فقه، اصول، منطق، فلسفه و کانون پاسخگویی به تفکر در دین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فراگیری اسلام و فرامین دینی از جایگاه مهمی برخوردار است و نوجوانان و جوانان را به تحصیل در حوزه های علمیه تشویق کنید و خانواده ها سعی در آموزش جوانانش در حوزه های علوم دینی کنند.

کد خبر: 916273

وب گردی

وب گردی