نباید بگذاریم کسی جرات تحریف دفاع مقدس را داشته باشد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور این برکت را دارد که ابعاد مختلف دفاع مقدس تببین شود، چراکه بعضی‌ها در پی تحریف تاریخ افتخار آمیز دفاع مقدس هستند و ما وظیفه داریم نگذاریم کسی جرات کند این ارزشهای آسمانی آفریده شده را تحریف کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش «ره‌آورد سرزمین نور» که در جمع فرماندهان، خانواده شهدا و زائران راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، گفت: اهمیت راهیان نور کمتر از دفاع مقدس نیست و ما مکلفیم فرهنگ ایثار و شهادت را حمایت کنیم و آن را ترویج دهیم.

وی افزود: راهیان نور برکات فردی و اجتماعی زیادی داشته است که یکی از آنها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا وفضیلت آن کمتر از شهادت نیست»، تصریح کرد: اگر راه و یاد شهیدان زنده نگه داشته نشود، دستاوردهای شهدا هدر می رود، لازمه ماندگاری دستاوردهای ایثارگران، شهدا، آزادگان ورزمندگان این است که فرهنگ شهادت زنده و همواره الهام بخش باشد، چرا که شهدا مظهر حقیقی اقتدار ملی ما هستند.

وی تصریح کرد: شهدا تضمین کننده آبرو و عزت ما هستند و در بستر راهیان نور است که می‌توانیم یاد و خاطره کسانی که عزت، استقلال و آبروی ما را حفظ کردند، زنده نگه داریم.

محمدحسنی گفت: شهیدان ما از جنس شهیدان کربلا هستند، همانگونه که مکلفیم هرسال یاد شهدای کربلا را زنده نگه داریم، مکلف هستیم روز به روز، سال به سال و نسل به نسل فرهنگ دفاع مقدس را گسترش دهیم تا انقلاب پویاتر و پایاتر مسیرش را ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شهدای کربلا نبودند، خبری از اسلام نبود و آثاری از اسلام نمی ماند، افزود: اگر شهیدان جنگ تحمیلی که از سرور و سالار شهیدان الهام گرفته بودند، وجود نداشتند، از ایران خبری نمی‌ماند، ما ایران اسلامی، عزت، استقلال، شرف ملی و بزرگی خود در جهان را مدیون شهدا هستیم و لازم است جوان های عزیز ما با این فرهنگ آشنا شوند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، بستر سازی برای بیان مفاهیم دفاع مقدس را از دیگر برکات راهیان نور دانست و بیان کرد: در برابر نسل پرسشگر جوان ما و درباره چرایی جنگ که آن را ندیده اند باید پاسخگو باشیم که در این خصوص ضروری است جنگ برای آنان تفسیر شود تا بدانند چرا جنگ به ما تحمیل شد وچگونه ما در عین غربت، قدرتمندانه توانستیم از دین و ناموس خود دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: بدون تبیین و تبلیغ رسا و جذاب، قطعا هیچ فکری و اندیشه ای توفیق رواج پیدا نخواهد کرد، شهدا عملا کار بزرگی انجام دادند واین کار بزرگ را باید تبیین کرد، گفت: راهیان نور این برکت را دارد که ابعاد مختلف دفاع مقدس تببین شود، چرا که بعضی ها در پی تحریف تاریخ افتخار آمیز دفاع مقدس هستند و ما همانگونه که مکلفیم فرهنگ عاشورا به دست فراموشی سپرده نشود، وظیفه داریم نگذاریم موضوع دفاع مقدس نیز فراموش شود و کسی هم جرات نکند این ارزشهای آسمانی آفریده شده را تحریف کند.

محمدحسنی خاطر نشان کرد: راهیان نور این بستر را در اختیار نخبگان جامعه قرار داده است تا فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرده و از توطئه شومی که به دنبال فراموش کردن دفاع مقدس است جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان، آشنا سازی نسل جوان با زوایای پنهان و آشکار دفاع مقدس را از برکات دیگر راهیان نور دانست و تصریح کرد: ملتی که نتواند نسل جدید خود را با افتخارات نسل گذشته پیوند دهد، گذشته خود را از دست خواهد داد و باید منتظر مرگ سیاسی و اجتماعی ذلت بار باشد.

در این مراسم از سردیس امیر سرلشکر شهید منفرد نیاکی و سه کتاب دفاع مقدس با عناوین "از قوچان تا خوزستان"، "سلحشوران سیستان" و "ترانه ای برای طلوع" رونمایی شد.

302

کد خبر: 916340

وب گردی

وب گردی