نوروز 97 مصرف بنزین  از مرز ۱۰۰ میلیون لیتر عبور می کند/ رشد ۸ درصدی مصرف بنزین در سال ۹۶

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه تا پایان تعطیلات نوروزی پیش بینی می شود مصرف بنزین از مرز ۱۰۰ میلیون لیتر عبور کند، گفت: از امروز بازرسی از جایگاه های سوخت کشور آغاز می شود.   

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدمحمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در نشست خبری در خصوص ارائه خدمات در نوروز ۹۷ اظهار داشت: در ایام نوروز خدمات دهی جزء اولویت ماست، حدود ۲۰۰ کارگروه نظارتی از اوایل اسفند ماه برای بازدید از جایگاه های سوخت کشور تشکیل شد. از امروز گروه های ویژه نظارتی به تمام کشور اعزام می شود.

او تصریح کرد: این گروه به بحث کیفیت فرآورده، عرضه خدمات به مردم و طرح تکریم ارباب رجوع و مقدار سیستم توزیع فرآورده نظارت خواهند داشت.

موسوی خواه تاکید کرد: هیچ گونه کمبودی برای توزیع فرآورده نفتی نداریم.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: همشهریان می توانند در صورت بروز مشکل با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند‌.

او از رشد ۸.۱ درصدی مصرف بنزین در سال ۹۶ خبر داد و کفت: این در حالی است که پیش بینی ما ۶.۵ درصد بود.


موسوی خواه افزود: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان ۲۱ اسفندماه ۹۶ حدود ۸۰.۳ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه ۷۴.۳ بوده است. برای سال ۹۷ هم پیش بینی می شود با رشد ۸.۸ تا ۹ درصد مصرف بنزین مواجه شویم.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: توزیع بنزین سوپر حدود ۳.۳ تا ۳.۷ میلیون لیتر بوده که رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.


او خاطر نشان کرد: تا پایان تعطیلات نوروزی پیش بینی می شود مصرف بنزین از مرز ۱۰۰ میلیون لیتر عبور کند.


موسوی خواه گفت: از ابتدای سال بدهی ایرلاین ها از ۹۷۵ میلیارد تومان به ۶۸۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

او افزود: ️در حال حاضر روزانه 29 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: ️در تمامی کلانشهرهای کشور بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 توزیع می شود.


موسوی خواه ادامه داد: متوسط واردات بنزین در سال جاری روزانه 12.6 میلیون لیتر بود و در مجموع بیش از 4.5 میلیارد لیتر بنزین وارد کشور شد. ️در سال 97 میزان واردات بنزین به میزان بسیار کمی ادامه خواهد داشت.


او خاطرنشان کرد: واردات بنزین در دی، بهمن و اسفندماه امسال کاهش یافت.

او با بیان اینکه ️تولید بنزین تا آذر 96 به میزان 66.6 میلیون لیتر در روز بود، گفت: ️از آذر ماه سال جاری تاکنون به طور میانگین تولید روزانه بنزین به 77.4 میلیون لیتر رسیده که به دنبال به مدار بهره‌برداری آمدن فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود.


موسوی خواه تاکید کرد: ️واردات بنزین تماماً با اکتان بالای 95 و با استاندارد یورو 4 است، حتی یک مورد کشتی بنزین با اکتان 94.4 در بهمن ماه در اسکله یکی ار بنادر ایران پهلو گرفت که آن کشتی را به طور کامل ریجکت کرده و پس فرستادیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش تعدیل کارمزد جایگاه های سی ان جی تا سقف ٤٠ درصد خبر داد.


او میانگین مصرف نفت و گاز را در سال ۹۶ ۸۲.۷ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت زمان مشابه حدود ۸۰.۴ میلیون لیتر بود که بیانگر رشد ۳ درصدی است. همچنین در بخش غیرنیروگاهی ۴ درصد بخش نیروگاهی نیز کاهش یافته است.


او همچنین افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: ️مشکلی برای واریز مالیات وجود ندارد. مالیات بر ارزش افزوده از فروش فرآورده کم و به حساب اداره مالیات واریز می‌شود.

موسوی خواه تصریح کرد: ️هر کدام از پالایشگاه‌ها که بدهکار می‌شدند حساب شرکت ملی پالایش و پخش مسدود می‌شد که با توافق‌های صورت گرفته، مقرر شده دیگر حساب‌های شرکت پخش که شرکتی خدماتی است و کارمزد پرداخت می‌کند، مسدود نشود.

او ادامه داد: ️این شرکت به بیش از 16 هزار نفتکش کرایه حمل پرداخت می‌کند، به دریایی‌ها کرایه حمل دلاری پرداخت می‌کند و به 17 هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم دستمزد و حقوق می‌پردازد.


موسوی خواه در پایان از آمادگی برای الزام استفاده کارت سوخت خبر داد.

401

کد خبر: 916363

وب گردی

وب گردی