مشوق های صادراتی در جهت حمایت از تولید داخلی خودروسازان/ وضع قوانین باید به تولید داخلی کشور کمک کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در بحث بودجه ی سال ۹۷ مصوبات خوبی در خصوص تولید و اصلاحیه هایی در رابطه با مشوق های صادراتی وضع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آیین رونمایی کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو در حال برگزاری است.


در آیین برگزاری مراسم، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروز صنایع خودروسازی حاصل زحمات ملت ایران است و با وجود آنکه عده ای سهامدار هستند اما این سهام نیز دست ما امانت است و صاحبان اصلی مردم هستند.


او افزود: باید قوانینی تصویب کنیم که به تولید داخلی کمک شود و در کنار آن مردم نیز از منفعت آن بهره مند شوند که در بحث بودجه ی سال ۹۷ مصوبات خوبی در خصوص تولید و اصلاحیه هایی در رابطه با مشوق های صادراتی وضع شده که امسال برای اولین بار مقرر گردیده است.


اکبریان تصریح کرد: دولت نیز در این مسیر وظیفه دارد که علاوه بر نظارت از تولید ملی حمایت کند.


او ادامه داد: باید گفت ما می توانیم چرا که ما ایرانی ها هر جا که خواسته ایم توانسته ایم و اگر جایی نتوانستیم به این دلیل است که خواسته ی اجتماعی شکل نگرفته است.


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: امروز دشمن نه از بمب هسته ای ما می ترسد که ما اصلا نمی خواهیم داشته باشیم و نه ترسی از نیروگاه های ما دارد بلکه از دانش و فناوری هسته ای ما هراس دارد.


او خاطر نشان کرد: ما می توانیم از لحاظ کیفی و کمی با خودروسازهای دنیا، رقابت کنیم و در این راه رضایتمندی مردم را نیز بدست آوریم هم چنین در کنار پیشرفت تولید به صادرات خودرو اهتمام ورزیم چون کشورهای همسایه مثل ترکیه ظرفیت های درونی کشور ما را ندارد و فقط در حوزه مونتاژ کار می کنند هم چنین امیدواریم سال آینده در بحث کیفیت و کمیت، سال خوبی برای خودروسازان داخلی باشد.

401

کد خبر: 916371

وب گردی

وب گردی