استعفای نجفی از شهرداری تهران را پیش‌بینی‌ می‌کردم/ فشارهای موجود در شهرداری تهران موجب تشدید بیماری نجفی شد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده پیش‌بینی می‌کردم که نجفی از سمت خود استعفا بدهد و در گذشته در جاهایی که خدمت می‌کردم نیز به دلیل فشارها، استعفا داده بودند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، محمد علیخانی در نشست خبری درباره طرح ترافیک اظهار داشت: مصوبه طرح ترافیک به تأیید شورای ترافیک تهران که مرجع آن است رسیده است و ما نظراتی راجع‌به بازنگری محدوده طرح ترافیک داشته‌ایم و پیشنهاد‌هایی در این خصوص بوده است که به دلیل اینکه هیچ‌یک از اعضای شورای شهر نماینده‌ای در شورای ترافیک ندارند، پیشنهاد‌های ما مطرح نشد.

وی ادامه داد: تنها نرخ‌گذاری برعهده شورای شهر تهران است و این اتفاق در صحن شورا افتاده و مورد تأیید فرمانداری نیز قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: تنها ایرادی که به طرح مطرح بود توسط نیروی انتظامی عنوان شد و آن نیز درباره دوربین‌های خروج از محدودیت طرح ترافیک بوده است.

علیخانی بیان داشت: در آخرین جلسه شورای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شد که دوربین‌های خروجی نیز نصب شده است و طبق روال طرح ترافیک در سال جدید اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته نیز طرح ترافیک تا 15 فروردین اعتبار داشته است و پیش‌بینی ما این است که طرح ترافیک سال 96 تا آخر فروردین سال 97 نیز اعتبار داشته باشد و از اول اردیبهشت طرح جدید ترافیک را اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: 63 هزار سهمیه بر اساس مصوبه شورای ترافیک در نظر گرفته شده است که باید این افراد در سایت ثبت‌نام کنند و طی روزهای آینده و شاید بعد از تعطیلات ثبت‌نام دوره جدید آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح ترافیک جدید تهران بر اساس سال‌های قبل اجرایی می‌شود و تنها مکانیزم کنترل و پرداخت قیمت آن تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره افزایش شرکت‌های تاکسی اینترنتی اظهار داشت: ما اصلاً با تاکسی‌های اینترنتی مخالف نیستیم و حتی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نیز تأثیر داشته باشد و مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.

علیخانی تصریح کرد: حمل بار و مسافر و نظارت بر آن برعهده شهرداری‌ها است و شهرداری موظف است که نظارت کامل بر روی تاکسی‌ها داشته باشد. علی‌رغم اینکه تاکسی‌های اینترنتی مجوز آن را سازمان ارتباطات می‌دهد،‌ ولی وقتی در شهر خدمت می‌دهند، نیاز به مجوزهای شهرداری نیز دارد.

وی افزود: سال‌های سال است که دولت و شهرداری تلاش می‌کنند تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج و نوسازی کنند و تاکنون بسیاری از تاکسی‌ها هیبریدی و به‌روز وارد ناوگان شدند و چند ماه قبل اعلام شد که آخرین پیکان‌تاکسی‌ها نیز از ناوگان حذف شدند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: این همه زحمت کشیده شده در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، حال تاکسی‌های اینترنتی بدون مجوز و نظارت کامل از هر نوع خودرویی با هر نوع سال ساخت در این فضا وجود دارند و هیچ محدودیتی نیز برای آنها وجود ندارد.

علیخانی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر استعفای شهردار تهران و برنامه شورای شهر در این خصوص گفت: بنده استعفای آقای نجفی شهردار تهران را پیش‌بینی می‌کردم، ولی با تمام این اوصاف در روزهای پایان سال این استعفا غیرمترقبه بود.

وی ادامه داد: به دلیل فشارهایی که وجود داشت، بیماری آقای نجفی که یک عارضه و بیماری جدید برای وی بود و برای ما نیز محرز شده بود، اتفاق افتاد که منجر به استعفای شهردار تهران شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: به دلیل استرس و فشارهایی که شهردار داشت، بیماری وی تشدید شده بود.

علیخانی اظهار داشت: بنده پیش‌بینی می‌کردم که با توجه به فشارهای مختلفی که در شهرداری وجود دارد و با توجه به روحیات‌ آقای نجفی که در گذشته در سمت‌هایی که بودند، هنگامی‌که تحت فشار قرار می‌گرفتند نهایتاً‌ استعفا می‌دادند منجر شد که در شهرداری نیز به دلیل همین فشارها استعفا دهند.

وی گفت:‌ نجفی در شهرداری تهران در مدت زمان 7 ماهه زحمات زیادی کشید و فشارهای درونی و بیرونی بر روی وی بود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بدهی‌های شهرداری 53 هزار میلیارد تومان است و 50 هزار میلیارد نیز پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر است.

علیخانی اظهار داشت: بعضی از مطالبات در شهرداری تهران مربوط به 7 یا 8 سال پیش است ولی در گذشته آزادی برای اعتراض نبوده است.

وی ادامه داد: نجفی درباره استعفای خود هیچ مشورتی با شورا نداشته است و خودش تصمیم گرفته است و تاکنون نیز اعضای شورا با نجفی جلسه‌ای نداشته‌اند، البته جلسات انفرادی با شهردار، بعضی از اعضای شورا داشته‌اند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: نهایتاً در جلسه هم‌اندیشی بحث استعفا مطرح و مقرر شد در 19 فروردین این استعفا در جلسه رسمی مطرح شود و نهایتاً اعضای شورا به آن رأی بدهند.

علیخانی تأکید کرد: بحث پزشکی شهردار تهران جدی و جدید است و ظاهراً در یکی از جلسات هم‌اندیشی نیز به دلیل بیماری شرکت نکرده بودند.

کد خبر: 916382

وب گردی

وب گردی