برگزاری ۲ جلسه قبل از نشست شورای عالی کار برای تعیین مزد ۹۷

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر دو جلسه جداگانه با نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی خواهم داشت و جلسه شورای عالی کار ساعت ۸ شب با حضور وزرای حاضر در این جلسه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ روز گذشته جلسه شورای عالی کار برای تعین دستمزد سال آینده کارگران برگزار شد که بدون نتیجه باقی ماند. امروز جلسه دیگری از شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران، (شنبه 26 اسفند) ساعت 20 برگزار خواهد شد.

علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا قدرت خرید کارگران افزایش پیدا کند و در کنار آن شرایط کار و تولید را نیز مدنظر قرار می‌دهیم گفت: علاوه بر اینکه نرخ تورم را در نظر خواهیم گرفت، سبد معیشت نیز برای افزایش مزد 97 کارگران مدنظر خواهد بود.

او ادامه داد: موضوع تعیین نرخ دستمزد اهمیت بالایی برای جامعه کارگری و کارفرمایی کشور دارد و به همین منظور باید تمام جوانب به صورت دقیق سنجیده شود تا هم تولید توسعه داشته باشد و هم قدرت خرید کارگران افزایش یابد. در نشست امروز اختلاف‌نظرهای زیادی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی وجود داشت و محاسبات آنها با یکدیگر متفاوت بود .

ربیعی افزود به همین منظور امروز از ساعت 8 تا 12 ظهر دو جلسه جداگانه با نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی خواهم داشت و جلسه شورای عالی کار ساعت 8 شب با حضور وزرای حاضر در این جلسه برگزار خواهد شد و امیدوارم با تفاهم طرفین هم کارگران و هم کارفرمایان از دستمزد سال آینده رضایت داشته باشند.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 916388

وب گردی

وب گردی