رحمانی فضلی: وزارت کشور باید محور دولت الکترونیک باشد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه وزارت کشور باید محور دولت الکترونیک باشد، گفت: یکی از راههای مقابله با فساد و گسترش شفافیت، اجرای دولت الکترونیک است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری و تخصیص کد به روستاها، مزارع و مکان های سه استان کردستان، لرستان و قزوین، گفت: یکی از خلاء های کشور، عدم وجود شناسنامه واحد بود که باعث موازی کاری و اختلافات زیادی در کشور می شد.

وی افزود: این اختلافات در برخی از استان ها مشکلات بسیار جدی را به وجود آورده بود.

وزیر کشور با بیان اینکه علت این مشکلات به نحوه نگاه دستگاه های مختلف در مناطق سکونت‌گاهی برمی گردد، اظهارداشت: باید دستگاه ها را موظف کنیم که از سامانه کدگذاری وزارت کشور به عنوان یک سامانه مرجع استفاده کنند.

رحمانی فضلی گفت: با درج اطلاعات لازم شامل نقشه ها و داده ها در این سامانه، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها باید بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند، چراکه یکی از مشکلات دانشجویان و مراکز علمی فقر اطلاعاتی یا گوناگونی اطلاعات است.

وی با تاکید بر اینکه باید عقب ماندگی ها در حوزه دولت الکترونیک به سرعت جبران شود، خاطرنشان کرد: روزانه ۵ میلیون مراجعه به ادارات در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ هزار مراجعه مربوط به نیروی انتظامی است. این تعداد وقت زیادی را تلف می کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر سیستم های دولت الکترونیک توسعه یابد، می توانیم ۵ میلیون رفت و آمد را که باعث مشکلات عدیده می شود، کاهش دهیم. با این کار هم فساد کاهش خواهد یافت و هم شفافیت افزایش می‌یابد.

رحمانی فضلی در پایان با تاکید بر اینکه وزارت کشور باید محور دولت الکترونیک باشد، اظهارکرد: یکی از راه های مقابله با فساد و گسترش شفافیت، اجرای دولت الکترونیک است.

منبع: مهر

302

کد خبر: 916412

وب گردی

وب گردی