استانداردهای تک ستاره از آسمان خودروسازی ایران برچیده می شود

در آیین رونمایی کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو که مدیرعامل ایران خودرو و وزیر صنعت با بیش از یک ساعت تاخیر در این مراسم حضور یافتند، شریعتمداری گفت: امیدواریم سال آینده با رضایتمندی، استانداردهای تک ستاره از آسمان خودروسازی ایران برچیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن تجارت در آیین رونمایی کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو گفت: بسیار خرسندم که در جمع مهندسین و تکنسین های گروه خودروسازی ایران خودرو هستم همچنین وظیفه من است که در صنایع مختلف حاضر شوم که صنعت خودروسازی سهم قابل توجهی از صنعت کشور را به خود اختصاص داده است و سهم خودرو سازی در ارزش افزوده حدود ۱۶ درصد و اشتغال زایی این صنعت ۱۸ درصد است پس توجه به این صنعت حائز اهمیت است.

او افزود: قبل از برگزاری مراسم گزارشی از عملکرد صنعت خودروسازی ارائه شد و در خصوص مشکلاتی که این صنعت برای توسعه همه جانبه خود با آن روبرو است مذاکراتی انجام شد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: نکته امیدبخش این جلسه آن است که به لحاظ کمی صنعت خودروسازی موفق شد که هدف ۱۶ میلیون ساخت خودرو را با ۹۸ درصد موفقیت به پایان برساند و در اهداف کیفی هم قدم های برداشته است که رشد ۲ درصدی کیفی نسبت به سال قبل اصلا راضی کننده نیست.


او با بیان اینکه سال ۹۷ سال جدیت برای کیفیت خواهد بود، تصریح کرد: منظور از مسئولیت های اجتماعی توجه به مخاطبان و ذینفعان است که تحویل قطعه غیر استاندارد در سال آینده توسط خودروسازان ممنوع است و اگر این هدف را محقق کنند بنده در مقابل آنها خواهم ایستاد و شورایی برای این موضوع تعیین خواهیم کرد.


وزیر صنعت گفت: یکی از منابعی که باید نوسازی شود صنعت قطعه سازی ایران است به هیچ وجه راضی نیستم که بیش از ۵۰ درصد از محصولات تولیدی خودروسازان یک یا دو ستاره باشند که خودرو ساز های ۴ ستاره ما محدود هستند.


شریعتمداری ادامه داد: توجه به بحث کیفیت و استاندارد ها مهمترین مسئولیت اجتماعی خودروسازان است که اگر به این موضوع توجه نکنید حتی اقدامات شما در خصوص زلزله کرمانشاه و ساخت مدارس تحت تاثیر قرار می گیرد همچنین مسیر رسیدن به رضایتمندی ذینفعان، از زیر دست تولیدکنندگان عبور می کند.


او افزود: اگر تکنسین با انگیزه در کار خود حاضر نشود با عشق کار نمی کند چون عشق و هنر کاری به صورت تصنعی به وجود نمی‌آید قدم بعدی توجه به ذینفعان دیگر یعنی سهامداران است که شما امانتداران آنها هستید و برخی از سهامداران نیز با سهامی بیشتر در مدیریت‌ها شرکت دارند که این افراد باید در تصمیمات کلان نیز حضور داشته باشند.


شریعتمداری خاطرنشان کرد امروز تنها از یک کتاب بهره‌برداری نمی کنیم بلکه از درخت سبز مسئولیت پذیری صنعت و معدن کشور بهره برداری می کنیم که دارای برگ های سبز فراوان است همچنین یکی دیگر از وظایف ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی توجه به آمایش سرزمین است چرا که امروزه بخش قابل ملاحظه ای از صنعت ما مرکزگرا است و بایستی به پیرامون حرکت کنیم که ایران خودرو در این راه اقداماتی انجام داده است.


وزیر صنعت با بیان اینکه ایجاد توازن در حوزه صنعتی کشور نیز از مسئولیت‌های اجتماعی است تصریح کرد: نمی‌توانیم صنعت را فقط با استفاده از منابع طبیعی بنا گذاریم که این مسولیت اجتماعی در راستای کاهش آلودگی و جهت کرامت نسل‌های بعدی است.


او گفت: در آستانه سال ۹۷ طرح خودروهای سنگین را کلید می زنیم که برای نوسازی صنعت خودروسازان تجاری و سنگین کشور یک فرصت است و ظرف ۳ سال آینده بخش قابل توجهی از ظرفیت های خودروسازی را نوسازی خواهیم کرد.

شریعتمداری تاکید کرد: عمق ساخت داخل در حوزه خودرو مهمترین مسئولیت است که عمق ساخت داخل بدون استانداردها یک فاجعه و در کنار استانداردها موهبت است‌.


او افزود: خط تولید خودرو ۳۰۱ با ۵۰ درصد ساخت داخل شروع شده است امیدواریم در سال ۹۷ بتوانیم عمق ساخت داخل را در تولید داخلی مورد استفاده قرار دهیم همچنین امیدواریم سال آینده با رضایتمندی، استانداردهای تک ستاره از آسمان خودروسازی ایران برچیده شود.

401

کد خبر: 916415

وب گردی

وب گردی