علی قربانی:  قوانین  مرتبط با  رفع موانع تولید باید  اصلاح شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت در بعضی از زمینه ها موفق نبوده گفت: در سال 97باید زمینه هایی برای مشکل تولید و اشتعال کشور فراهم شود در غیر این صورت اشتغال نخواهیم داشت و تنها پاشیدن پول و تورم است که باقی می ماند.

علی قربانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد دولت برای تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) درگفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: برای فهم تحقق اقتصاد مقاومتی باید به آن بندهای ۲۴گانه درخصوص سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی مورد تایید مقام معظم رهبری است رجوع کرد و با استفاده از آنها به عنوان معیار کارهای دولت را بسنجیم تا ببینیم این شعار تحقق پیدا کرده است یا نه؟ مسائل مختلفی وجود دارد که در این ۲۴بند آمده است به عنوان مثال برخی از آنها افزایش محصولات پتروشیمی، صادرات برق و استاندارد سازی است.

وی اضافه کرد: در برخی از این مسائل دولت تا حدودی موفق بوده است مثلا در زمینه پتروشیمی محصولاتش افزایش پیدا کرده.

علی قربانی با تاکید بر اینکه دولت در برخی از بندهای ۲۴گانه خیلی موفق نبوده است، ظهارکرد: اگر در کل امسال را در نظر بگیریم به نظر من کل شعار سال96 (اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال) که مدنظر مقام معظم رهبری است به طور کلی تحقق پیدا نکرده است.

وی در ادامه افزود: ما احتیاج داریم که مسائل و مشکلات حل شوند برای این امر بخشی از مسائل را که مربوط به قوانین است ما در مجلس اصلاح می کنیم و برخی هم دولت بایستی در تحقق آنها اقدام کند و از مسائلی مانند خام فروشی در کشور جلوگیری کند باید تلاش های بسیاری صورت گیرد تا بتوانیم بحث اقتصاد مقاومتی را به واقیعیت نزدیکتر کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد دولت در حوزه تولید و اشتغال بیان کرد: در خصوص بحث اشتغال در سال ۱۳۹۷ اعتبارات خوبی در بوجه در نظر گرفته شده است ولی موضوع اشتغال تنها با پول حل نمی شود مثلا در بحث گمرک محصولاتی که وارد کشور می شود چهار تا پنج ماه طول می کشد که تحویل داده شود.

علی قربانی گفت: در بحث قوانین برخی از قوانین وجود دارد که خود مانع اشتغال می شوند در این خصوص برخی قوانین در رفع موانع تولید اصلاح شد و برخی دیگر هم نیاز است که اصلاح شود؛ در بحث تنوع بخشی به صادرات محصولات در حال حاضر ۶۶درصد محصولات صادراتی ما تنها به ۴یا ۵کشور در دنیا صادر می شود و به نظر من این تنوع باید در ارتباط با کشورهای متفاوتی در دنیا شکل گیرد و با کشورهای بیشتری در دنیا در بحث صادرات ارتباط داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: در سال 97 باید زمینه هایی برای مشکل تولید و اشتغال جوانان فراهم شود این زمینه ها بخشی به بودجه مربوط می شود و بخشی به زیرساخت ها تا در نهایت مشکل اقتصاد کشور به همکاری و اتحاد تمامی نهادها حل شود در غیر این صورت ما اشتغالی در کشور نخواهیم داشت و تنها پاشیدن پول و تورم است که باقی می ماند.

304

کد خبر: 916426

وب گردی

وب گردی