ترامپ: اخراج مرد شماره 2 اف بی آی یک روز بزرگ برای دموکراسی  آمریکا است

رئیس‌جمهور آمریکا اخراج «اندرو مک کیب» از سمت معاونت رئیس اف بی آی را یک روز بزرگ برای دموکرسی این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در حساب توییتر خود اخراج «اندرو مک کیب»، معاون سابق رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را یک روز بزرگ برای دموکراسی این کشور توصیف کرد.

ترامپ تنها چند ساعت پس از اخراج مک کیب در حساب توییتر خود نوشت: «اندرو مک کیب اخراج شد. این یک روز بزرگ برای مردان و زنان پرتلاش سازمان اف بی آی است. این یک روز بزرگ برای دموکراسی است. جیمز کومیِ مظلوم‌نما رئیس او بود و سعی کرد او را هم مظلوم جلوه دهد. او (مک کیب) از همه دروغ‌ها و فسادهایی که در بالاترین سطوح اف بی آی انجام شده بود، اطلاع داشت.»

جف سشنز، دادستان کل آمریکا روز جمعه «اندرو مک کیب» را که قرار بود روز یکشنبه بازنشسته شود، به دلیل همکاری نکردن با بازرسان پرونده روسیه از سمت خود به عنوان معاون رئیس اف بی آی اخراج کرد.

مک کیب به سرعت به این خبر واکنش نشان داد و گفت که با بازرسان این پرونده صادق بوده است و علت اخراج وی در واقع تضعیف تحقیقات «رابرت مولر» درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

دونالد ترامپ تاکنون بارها «اندرو مک کیب» را هدف حملات لفظی خود قرار داده و او را به جانبداری سیاسی در تحقیقات مربوط به پرونده روسیه متهم کرده است. ترامپ همچنین پیشتر از همسر مک کیب به دلیل ارتباط با دموکرات‌های ارشد انتقاد کرده بود.

اندرو مک کیب پس از اخراج در واکنش به حملات لفظی ترامپ به او، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در یک سال و نیم گذشته، من و خانواده ام تحت شدیدترین حملات بی رحمانه به خاطر خدمتی که به کشورم کردم، قرار گرفتیم. مدارک بسیار زیادی وجود دارد که هرگونه اتهام دروغین و محکوم کننده علیه ما را رد می کند. توییت های رئیس جمهور هم فقط شدت این اتهامات و دروغ‌ها را بیشتر کرده است.»

وی در ادامه افزود: او (ترامپ) خواستار اخراج من شد. او خواسته است که من بعد از بیش از 20 سال خدمت به این کشور، حقوق بازنشستگی ام را دریافت نکنم و در تمام این مدت ما هیچ چیز نگفتیم. هرگز نخواستیم با دروغ گفتن مانع از تحقیقات اف بی آی شویم.

گزارش‌ها حاکی از آن است «آندرو مک کیب» به دلیل اخراج شدنش از این سمت ممکن است نتواند مزایای بازنشستگی‌اش را دریافت کند.

کد خبر: 916429

وب گردی

وب گردی