یوسفیان ملا: عزم جدی در تحقق اقتصاد مقاومتی نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی آنطور که باید و شاید جلو نرفت، گفت: متاسفانه عزم جدی برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی در همه ارگان ها و نهادهای کشور پررنگ نبود و همه فقط از آن صحبت می کردند.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت برای تحقق شعار سال 96(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، گفت: دولت در حد امکان عمل کرد ولی ما در این بخش ( اقتصاد مقاومتی) به نتیجه مطلوب نرسیدیم؛ متاسفانه عزم جدی برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی در همه ارگان ها و نهادهای کشور پررنگ نبود و همه فقط از آن صحبت می کردند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟

وی در ادامه افزود: عملا آن انتظاری که ما از اقتصاد مقاومتی داشتیم اتفاق نیفتاد؛ اقتصاد مقاومتی سایه اشتغال است؛ اقتصاد مقاومتی به معنای تولید است اگر ظرفیت تولید افزایش پیدا کند تولید به نیروی انسانی و اشتغال نیاز دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم تحقق اشتغال یکی از مهمترین مشکلات در کشور است گفت:ما چون در زمینه اشتغال توفیق نداشتیم همین مشکل را تعبیر به این می کنیم که ما در بخش اقتصادی مقاومتی پیشرفتی نداشتیم اگر پیشرفتی حاصل شده بود در حال حاضر بخش عمده اشتغال ما باید حل می شد .

وی اظهار کرد: به نظر من در بخش ساماندهی اداری که باید برای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی انجام می شد اصلا پیشرفتی نداشتیم متاسفانه نیروی های جوان و فعال ما بیکار هستند و افراد مسن به جای آنها در حال اشتغال هستند.

عزت الله یوسفیان در پایان تصریح کرد: یک سری اصلاحات باید در بخش ساماندهی اداری درباره اقتصاد مقاومتی باید صورت می گرفت تا شادابی در دستگاههای دولتی حاکم شود با این شادابی ما می توانستیم اقتصاد مقاومتی را جلو ببریم ولی متاسفانه آنطور که باید و شاید جلو نرفت.

۳۰۴

کد خبر: 916442

وب گردی

وب گردی