سازمان ملل: برای پناهجویان روهینگیا نیازمند یک میلیارد دلار کمک مالی هستیم

سازمان ملل برای رفع نیاز‌های اولیه بیش از ۹۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی، کمک مالی درخواست کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، آژانس های این سازمان و دیگر گروه های بشردوستانه وابسته به آن برای رفع نیازهای ضروری بیش از 900 هزار پناهجوی روهینگیایی درخواست 951 میلیون دلار کمک مالی کردند.

پس از افزایش سرعت مهاجرت پناهجویان روهینگیایی به بنگلادش در پی خشونت های نظامیان میانمار و تلاش برای پاکسازی قومی این اقلیت مسلمان، بزرگترین بحران مهاجرت در جهان شکل گرفت. ده ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا خانه های خود را ترک کردند و به کشور بنگلادش گریختند.

حدود 7 ماه از ورود پناهجویان روهینگیایی به بنگلادش می گذرد و اوضاع در اردوگاه های پناهجویان این کشور به شدت وخیم است. در بزرگترین اردوگاه پناهجویان در بنگلادش حدود 600 هزار مسلمان روهینگیایی زندگی می کنند که از بسیاری از نیازهای اولیه خود نیز محروم هستند.

پیش بینی می شود با آغاز فصل گرما و افزایش احتمال شیوع بیماری های مختلف، بر وخامت اوضاع در اردوگاه های پناهجویان در بنگلادش افزوده شود. همچنین با آغاز فصل بارندگی، خطر وقوع سیلاب پناهجویان را تهدید خواهد کرد.

به گفته کمیسر عالی حقوق بشر در امور پناهجویان، بهترین راه حل برای رفع چنین معضلاتی کمک به بازگشت پناهجویان به خانه هایشان در میانمار است.

کد خبر: 916478

وب گردی

وب گردی