مجوز دسترسی پیام رسان های داخلی به منزله جاسوسی نیست

وزیر ارتباطات گفت: طبیعتاً پیام رسان های خارجی سیستم خاص خود را دارند و عجیب نیست که در فضای رقابت این هجمه را علیه پیام رسان های بومی انجام دهند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ گفت: در خصوص استفاده از پیام رسان های داخلی بحثی که همیشه مطرح است این است که از اطلاعات شخصی کاربران سوء استفاده می شود.

او افزود: اما من چنین اعتقادی ندارم و این کلیپی که در فضای مجازی پخش شده و در رابطه با پیام رسان بله نشان می دهد که به قسمتهای مختلف دسترسی دارد، درست نیست و بهتر است این موضوع را از متخصصین امنیت جویا شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: طبیعتاً پیام رسان های خارجی سیستم خاص خود را دارند و عجیب نیست که در فضای رقابت این هجمه را علیه پیام رسان های بومی انجام دهند از طرفی ما نمی‌توانیم انحصاری به وجود آوریم یا در ارتباط با موضوعات امنیتی که مطرح می‌شود خواهش من این است که بروید و از اساتید دانشگاه سوال بپرسید که آیا پیام رسان های داخلی به حریم خصوصی کاربران دسترسی دارند؟

او اظهار کرد: در این خصوص وظایف رسانه‌ها نیز موضوع مهم است و رسانه‌ها باید امنیت پیام رسان های داخلی را از اساتید دانشگاهی که در این حوزه تخصص دارند جویا شوند که اگر نرم افزارها و پیام رسان های داخلی از ما می‌خواهند که به فلان گزینه دسترسی داشته باشد این بدان معنا است که می خواهند جاسوسی کنند؟

آذری جهرمی افزود: خیلی از نرم افزارهای خارجی به بیش از این موارد دسترسی دارند بنابراین در خصوص امنیت پیام رسان های داخلی ما نظر نمی دهیم و بهتر است اساتید دانشگاهی متخصص در این خصوص اظهار نظر کنند.
خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 916505

وب گردی

وب گردی