کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجلس تشکیل می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علی لاریجانی در جلسه غیر علنی امروز - یکشنبه - تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی را برای قانونگذاری در این زمینه پیشنهاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین نقوی حسینی روز یکشنبه در مورد جلسه غیرعلنی مجلس گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی و تاثیری که بر حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور دارد، جلسه غیر علنی امروز تشکیل شد.
وی افزود: فضای مجازی امروز در حال جایگزینی به جای احزاب هستند،حزب ها و تشکل های سیاسی به شکل سنتی نمی توانند افکار عمومی را هدایت کنند و حتما باید در فضای مجازی کانال های پیام رسان خود را داشته باشند.
نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: با توجه به اهمیت فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی مطالعات گسترده ای را در این زمینه انجام داده که بتواند تصمیمات درستی اتخاذ کند، فضای مجازی فضایی نیست که بگوییم که از زندگی اجتماعی حذف شود در عین حال نمی توان این فضا را رها کرد و بگوییم فضای مجازی هر طور که می خواهد جامعه را جهت سازی کند.
نقوی حسینی خاطرنشان کرد: سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در این جلسه آثار، عواقب و پارامترهای فضای مجازی را توضیح داد و همچنین در مورد راهکارهایی که می توانیم در پیش بگیریم تا بیشتر از فضای مجازی استفاده و تا حد ممکن از تهدیدهایی که برای زندگی اجتماعی ما دارد جلوگیری کنیم، توضیحاتی عنوان کرد.
وی یکی از ضرورت های مدیریت فضای مجازی را قانون گذاری بیان کرد و یادآور شد: هنوز یک قانون جامع فضای مجازی نداریم و از این رو مجلس باید در این زمینه تصمیم بگیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درمورد پیشنهاد علی لاریجانی برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی در خانه ملت اظهار داشت: رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه غیر علنی پیشنهاد داد تا مجلس کمیسیون ویژه برای فضای مجازی تشکیل دهد و اهل فن در این کمیسیون عضو شوند و قانون گذاری لازم صورت گیرد.
وی تاکید کرد: ما باید شبکه ملی فضای مجازی را به شکلی سامان دهی کنیم که پیام رسانان داخلی را مورد حمایت قرار دهیم.
جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی ومعاونانش در موضوع فضای مجازی برگزار شد.

**بروجردی: راه منطقی در مورد فضای مجازی، استفاده از ظرفیت های ملی است
علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز امروز در جمع خبرنگاران گفت: راه منطقی در موضوع فضای مجازی، استفاده از ظرفیت های ملی است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، وی افزود: با توجه به مجموعه توانمندی‌ها و سیاست های ملی و بازی‌هایی که تلگرام در طول چند سال گذشته در عرصه امنیت داخلی ایران و دیگر عرصه‌ها داشته و نقش آفرینی که کرده است، راه منطقی این است که حتما در این عرصه از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: زیرساخت‌ها در این زمینه به سرعت در حال آماده شدن است و عملا سال آینده سال ورود به این عرصه مهم ملی در فضای مجازی خواهد بود.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 916596

وب گردی

وب گردی