اردوغان: مرکز عفرین تحت کنترل نیروهای ترک است

رییس جمهور ترکیه اعلام کرده است که نیروهای ارتش ترکیه از ساعت ۸:۳۰ صبح مرکز عفرین را تحت کنترل خود گرفته اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد نیروهای ترکیه وارد مرکز شهر عفرین شده‌اند.

اردوغان ضمن اعلام تسلط نیروهای ترکیه بر مرکز شهر عفرین واقع در حومه شمال غربی عفرین و به اهتزاز درآمدن پرچم ترکیه در کنار پرچم ارتش آزاد سوریه تاکید کرد، ما جرابلس، الراعی و الباب را پاکسازی کردیم و اکنون توانستیم عفرین و مناطق هم‌جوار آن را از "تروریست‌ها" پاک کنیم.

وی ادامه داد: ما تمامی تدابیر لازم را برای تامین امنیت برای شهروندان عفرین به کار می‌گیریم.

در این راستا دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، یگان‌های کرد همچنان در برخی مناطق عفرین هستند و درگیری‌هایی در داخل شهر بین دو طرف درگرفت.

الجزیره اعلام کرد که این نیروها از دو محور شرق و غرب وارد شهر عفرین شدند.

شبکه العربیه نیز به نقل از منابع مخالفان گزارش داد، نیروهای کرد از عفرین عقب‌نشینی کرده و نیروهای ارتش آزادی سوریه در حال پاکسازی خیابان‌ها هستند.

با این حال خبرنگار المیادین اعلام کرده که ارتش ترکیه به مرکز شهر رسیده است.

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ترکیه و یگان‌های مدافع خلق کرد در داخل عفرین در گرفته است.

این شبکه ماهواره‌ای از منابع ترکیه نقل کرد، نیروهای این کشور وارد شهر شده و در آستانه تسلط بر شهر هستند.

این در حالی است که نیروهای کرد سوریه روز گذشته از جنایت وحشتناک ارتش ترکیه در این شهر در نتیجه حملات شدید پرده برداشتند که ۴۷ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

عملیات ترکیه و شورشیان سوری در شهر کردنشین عفرین موجب آوارگی هزاران تن و کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان این شهر شده است.

شورشیان "ارتش آزاد سوریه" با کمک ارتش ترکیه از ۲۰ ژانویه عملیات عفرین را در میان مخالفت آمریکا و کشورهای دیگر علیه یگان‌های مدافع خلق کرد آغاز کرده‌اند.

کد خبر: 916606

وب گردی

وب گردی