دکتر کاوه پیشقدم: به دنبال تربیت فارغ التحصیلان شاغل هستیم/رشته خبرنگاری و هتلداری بزودی ایجاد می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: رشته های خبرنگاری، ارتباطات، هتلداری و جهانگردی بزودی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ایجاد و پذیرش دانشجو در این رشته ها آغاز می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی فارس در حال احیای دوباره واحد علوم و تحقیقات است که اگر این واحد احیا شود ایجاد رشته های بین رشته ای از اولویتهای اصلی آن است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تربیت فارغ التحصیلان شاغل، استفاده از ظرفیت دانشجویان در عرصه تولید و اشتغال و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای از اولویت های دانشگاه آزاد در دوره مدیریتی جدید است.
کاوه پیشقدم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد تازه ای را از آغاز دوره مدیریتی جدید شروع کرده که مبنی بر تربیت فارغ التحصیلان شاغل است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس بیان کرد: تلاش شده درآمدهای دانشگاه و هزینه های آن صرفا از اتکا به درآمدهای شهریه ای خارج و به سمت افزایش درآمدهای غیر شهریه ای هدایت شود و همچنین از ظرفیت های دانشجویان در عرصه تولید و اشتغال نیز استفاده شود.
وی ادامه داد: در نیمه دوم سال جاری درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه آزاد استان فارس افزایش پیدا کرده است، به عنوان مثال در واحد شیراز درآمدهای حاصل از آموزش های ضمن خدمت حدود سه برابر افزایش پیدا کرد و این مرکز توانسته نیروهای غیر دانشجو را جذب و به آنها آموزش های لازم را ارائه کند که این فرایند در سال آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
رئیس دانشگاه آزاد استان فارس اظهار کرد: چابک سازی ساختار سازمانی و ادغام بعضی معاونتها و مدیریتها در سال 97 در دستور کار این دانشگاه خواهد بود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به لزوم حمایت از دانشجویان نیازمند تاکید و اظهار کرد: در رشته هایی که دانشجویان نیازمند بیشتر حضور دارند به روئسای دانشگاههای سراسر استان تفویض اختیار شده که تا 50 درصد مجاز به کاهش شهریه این افراد هستند که این کار در سال جاری مصوب و از سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی به محدود کردن پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی و عدم گسترش دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: اولویت دادن به رشته های کارشناسی و کاردانی که حرفه و شغل به دانشجویان آموزش دهد در دستور کار قرار گرفته تا دانشجویان بعد فارغ التحصیلی توانایی ایجاد شغل و کارآفرینی داشته باشند.
کاوه پیشقدم با اشاره به فعالیت مدارس سما در زیرمجموعه دانشگاه آزاد فارس گفت: به دنبال آن هستیم که نقش آفرینی این دانشگاه در حوزه آموزش و پرورش و تربیت دانش آموزان تقویت شود.
وی در ادامه گفتگوی خود توجه به مسایل فرهنگی را از دیگر اولویتهای دانشگاه آزاد در دوره جدید برشمرد که تلاش شده به سمتی گام برداشته شود که دانشگاه در مسایل فرهنگی تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: در دوره جدید مدیریتی این دانشگاه در سطح ملی تاکید بر گسترش اردوهای فرهنگی مانند راهیان نور ، زیارت حرم مطهر ائمه و مشارکت دانشجویان در مراسم اعتکاف است.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده اینگونه فعالیت ها تاثیر زیادی در بین دانشجویان دارد و دانشگاه نیز هزینه های این امور را متقبل شده است.
کاوه پیشقدم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در انعکاس برخی اخبار استان گاها دیده می شود که رویداد خبری با انواع مختلف بررسی و تحلیل در جامعه منعکس و اطلاع رسانی می شود و در این میان جایگاه خبرگزاری هایی که نگاهی توام با عدالت ،صداقت ،مثبت اندیشی، توجه به مشکلات مردم و منافع کشور به مسائل دارند از اهمیت و جایگاه بارز تری در جامعه برخوردار هستند.
وی افزود: توجه به آینده کشور، تزریق امید به مردم، ارائه راهکارهای برون رفت از مشکلات به جامعه، توجه به تولیدات داخل ، پرهیز از گسترش و دامن زدن به اختلافات سیاسی و قومیتی از دیگر مواردی است که خبرگزاری جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت کرده و این جای تقدیر دارد.
سیداحمد نجفی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز در این بازدید با اشاره به قدمت 83 ساله ایرنا ، گزارشی از فعالیت های این رسانه رسمی کشور در استان از جمله در حوزه های خبر، عکس، فیلم، شبکه های اجتماعی، نظرسنجی، تولید بولتن و برگزاری میزگردهای تخصصی ارائه کرد.

201

کد خبر: 916644

وب گردی

وب گردی